X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 25 اسفند 1398

تمهیدات کمیسیون ملی حقوق بشر لبنان در مقابله با کرونا

"کمیسیون ملی حقوق بشر لبنان" با اشاره به شیوع "ویروس کرونا" در این کشور و اتخاذ تدابیر بهداشتی و درمانی از جمله برقراری قرنطینه های خانگی، خواستار رعایت حقوق انسانی همه به ویژه افراد تحت قرنطینه در این کشور شد.

 این کمیسیون همپا و همراه با دیگر نهادها و سازمان های رسمی و مردم نهاد در این کشور در خصوص مبارزه با ویروس کرونا، خواستار تلاش جمعی همه لبنانی ها در این زمینه و رعایت اصول و قوانین حقوق انسانی و عمل به دستورات و توصیه های وزارت بهداشت و درمان لبنان و سازمان بهداشت جهانی شد.

طبق گزارش خبرگزاری ملی لبنان، کمیسیون ملی حقوق بشر لبنان با توصیه به رعایت حقوق انسانی همه کسانیکه در قرنطینه و یا به نوعی در حبس بسر می برند، از جمله زندانیان این کشور، خواستار تامین فضای کافی برای جلوگیری از انتقال ویروس، تامین داروهای مورد نیاز و تجهیزات لازم به منظور مراقبت از بهداشت و سلامت آنها برای عبور از این بازه زمانی حساس و ویژه شده است .

این کمیسیون تاکید کرد که در این شرایط علاوه بر زندانیان،‌ ساکنان اماکن جمعی نظیر مراکز نگهداری از سالمندان ،‌ بیماران و مبتلایان به ناراحتی های روانی ،‌ آسایشگاهها ،‌ سربازخانه ها و دیگر اماکن عمومی مشابه، به شدت نیازمند توجه بیش از پیش برای رعایت و تامین نیازمندی های بهداشتی است.

این نهاد مدنی لبنان همچنین اطلاع از آخرین وضعیت و موارد مربوط به بیماری کرونا در لبنان و جهان را جزو حقوق لازم مردم دانسته و از دولت و مراکز اطلاع رسانی لبنان خواسته برای ارایه اطلاعات لازم و صحیح ، تمام تلاش خود را انجام دهند.

کمیسیون ملی حقوق بشر لبنان همچنین اعلام کرد که در اجرای تدابیر ویژه قرنطینه با توجه به اینکه این ویروس از فردی به فردی دیگر منتقل می شود، باید حریم خصوصی افراد رعایت شود.

تاکنون نتیجه آزمایش ۹۳ نفر از شهروندان لبنان در مورد ویروس کرونا مثبت بوده و سه نفر هم جان باخته اند.

دولت لبنان مبلغ سه میلیون دلار از وام های بانک جهانی را برای تجهیز بیمارستان ها و مراکز تشخیص و درمان این بیماری اختصاص داده است.