X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 12 آذر 1398

تقدیر اسد از اسیر سوری در بند زندان‌های صهیونیستی

بشار اسد در نامه‌ای به صدقی المقت، اسیر سوری در زندان‌های رژیم صهیونیستی از وی به خاطر تسلیم نشدن در برابر شروط این رژیم برای آزادی‌اش قدردانی کرد.

 

 

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در نامه‌ای به صدقی المقت، اسیر سوری در زندان‌های رژیم صهیونیستی از وی به خاطر تسلیم نشدن در برابر شروط رژیم صهیونیستی برای آزادی‌اش قدردانی کرد.

اسد در این نامه گفت: موضع القمت و ترجیح دادن زندان به جای عدم بازگشت به جولان سوریه نشان دهنده مبارزه و مقاومت جدی اوست.

المقت طرح روسیه را برای آزادی‌اش و رفتن به دمشق به جای زادگاهش یعنی جولان رد کرده بود.

شرط رژیم صهیونیستی برای آزادی وی تبعیدش از جولان به مدت ۲۰ سال و ماندن در دمشق است و بعد از پنج سال حق دارد درخواست بازگشت به جولان را بدهد.

اسد در این نامه نوشت: تو با این اقدامت ملی‌گرایی را به معنای کامل کلمه نشان دادی. به همان اندازه که منتظر خروجت از زندان هستیم به همان اندازه نیز به تصمیمت احترام می‌گذاریم.

بشار اسد از ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه خواسته بود برای آزادی المقت وارد عمل شود. بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با درخواست روسیه موافقت کرد اما به این شرط که المقت از جولان تبعید شود و به دمشق برود.