X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 30 اردیبهشت 1399

تشریح رهیافت «سیاست همکاری های چند بخشی» در روابط دو کشور

روز دوشنبه مورخ 29 اردیبهشت 99 آقای اشتفان شلتس سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران ضمن حضور در محل ستاد حقوق بشر با آقای دکتر سید مجید تفرشی معاون امور بین الملل ستاد، دیدار و گفتگو نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در این دیدار سفیر اطریش ضمن معرفی خود و فعالیت حرفه ای اش در طول دو دهه گذشته، کتابی در خصوص عملکرد اطریش در حوزه تعامل با ادیان خصوصاً مسلمانان در این کشور و همچنین در بوسنی و هرزه گوئین را به ستاد حقوق بشر هدیه کرد.

شلتس، ضمن اشاره به ملاقات سازنده آقای سباستین کورز (Sebastian KURZ) وزیر خارجه اسبق و نخست وزیر کنونی اطریش با دکتر محمد جواد لاریجانی دبیر سابق ستاد حقوق بشر در سال 2015 و آثار مثبت آن در روابط دو کشور در ادامه به تشریح رهیافت جدید اطریش موسوم به  ً سیاست همکاری های چند بخشی ً  پرداخته و افزود همکاری های قضایی یکی از وجوه این سیاست می باشد.

آقای دکتر تفرشی معاون امور بین الملل ستاد حقوق بشر ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص حوزه فعالیت و وظایف ستاد حقوق بشر در داخل و عرصه بین المللی خصوصاً کار با شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و تبادل تجارب و گفتگوهای حقوقی - قضایی با برخی از کشورهای اروپایی، از تدوین سازوکاری برای همکاری دو کشور در این حوزه استقبال کرد.

 

دیدار تفرشی با سفیر اطریش

 

تفرشی ضمن اشاره به تداوم اعمال انواع تحریم های ظالمانه و غیر قانونی توسط آمریکا و چند دولت خاص علیه ملت ایران و اجتناب ناپذیر بودن آثار سو آن بر معیشت مردم، نحوه مبارزه با ویروس مرگبار و فراگیر کرونا در بخش های مختلف کشور خصوصاً از منظر عملکرد قوه قضائیه یعنی اعطای مرخصی به بیش از نیمی از زندانیان و آزادی کامل بیش از 14 هزار تن را نماد اعتلای ارزشهای حقوق بشری در سیستم قضایی کشور دانست.

معاون امور بین الملل ستاد افزود: نگاه سیستم قضا به ظرفیت عفو در ساختار سیستم قضایی و سیستم کیفری جمهوری اسلامی ایران، ترجمان اهمیت و پاسداشت کرامت انسان است. وی افزود ایران تنها کشوری است که 14 بار در سال به مناسبتهای مختلف اعم از اعیاد ملی و مذهبی در قالب پیشنهاد رئیس قوه قضائیه و تائید مقام رهبری، موجبات آزادی دائم و یا کاهش مجازات دهها هزار زندانی در سراسر کشور را فراهم می آورد.

سفیر اظریش در تهران در پایان ضمن تشکر از توضیحات داده شده خواستار تداوم و گسترش همکاری های دو کشور گردید.

 

دیدار تفرشی با سفیر اطریش