X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 12 تیر 1398

تشریح آخرین وضعیت تعمیر و بازسازی مناطق سیل‌زده اهواز

فرماندار اهواز گفت: از ۵۱۴ واحد مسکونی که در پساسیل در حاشیه شهر و روستاهای اهواز نیاز به احداث دارند؛ تعداد ۴۸۶ واحد مسکونی احداثی در روستاها و تعداد ۲۸ واحد مسکونی در سطح شهر قرار دارند.

به گزارش میزان، با اشاره به آخرین وضعیت شهرستان اهواز در وضعیت پساسیل اظهار کرد: خسارت‌های کشاورزان در کارگروهی فعال در جلسات هفتگی بررسی می‌شود و پرونده‌ها برای دریافت تسهیلات و وام معرفی می‌شوند. البته برآورد‌های اولیه خسارات وارده به کشاورزان و دامداران مشخص شده است.

وی ادامه داد: هر هفته حدود ۱۵۰ پرونده در کارگروه مربوط به رسیدگی خسارات کشاورزان و دامداران بررسی و پرداخت‌ها شروع می‌شود.

فرماندار اهواز درباره خسارات بخش مسکن و اقدامات صورت گرفته در این بخش نیز یادآور شد: از ۵۱۴ واحد مسکونی که در پساسیل در حاشیه شهر و روستا‌های اهواز نیاز به احداث دارند؛ تعداد ۴۸۶ واحد مسکونی احداثی در روستاها و تعداد ۲۸ واحد مسکونی در سطح شهر قرار دارند.

فرماندار اهواز خاطر نشان کرد: تعداد واحد‌های مسکونی تعمیراتی در روستا‌های اهواز یک هزار ۴۰ واحد و در سطح شهر نیز ۶۹۰ مورد است که مجموعا یک هزار و ۷۳۰ منزل مسکونی نیاز به تعمیر دارد؛ تعمیرات منازل شروع شده است. یک برنامه فشرده برای پایان هر چه سریع‌تر تعمیرات منازل مسکونی طراحی کرده‌ایم تا کارها با سرعت و جدیت بیشتری انجام گیرد.

عالمی نیسی عنوان کرد: در بحث بازسازی زیرساخت‌ها نیاز است تا اعتباراتی کلان به استان خوزستان اختصاص داده شود. در بخش راه، آب و فاضلاب، برق و احداث فضا‌های آموزشی، تسهیلات به صورت کلان تصویب شده است و سهم هر دستگاه اجرایی هم به صورت مجزا مشخص شده است.

فرماندار اهواز با اشاره به مباحث صورت گرفته برای لایروبی رود کارون نیز اظهار داشت: بنا شده لایروبی کارون با حجم هفتصد و ۱۰ هزار متر مکعب آغاز شود خصوصا لایروبی جزایر جدیدی که اخیرا بعد از سیل اخیر احداث شده است.