X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 21 تیر 1399

ترور سردار سلیمانی خلاف قواعد بین‌المللی است/ لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در شورا تصویب شد

سخنگوی شورای نگهبان از تصویب لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان خبر داد و گفت: این لایحه یکی دو نوبت بین شورا و مجلس دهم رفت و برگشت داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، "عباسعلی کدخدایی" سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران درخصوص لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان، اظهار داشت : لایحه حمایت از اطفال و نوجوانان که یکی دو نوبت بین شورا و مجلس دهم رفت و برگشت داشت، عدم مغایرت آن با شرع و قانون اساسی اعلام و مصوب شد.

وی ادامه داد: تاکنون از مجلس یازدهم مصوبه‌ای به دست ما نرسیده است و مصوبات شورا درباره مصوبات مجلس دهم است.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص پیگیری های حقوقی ترور شهید سلیمانی گفت: وزارت امور خارجه پیگیر این موضوع است بخش‌هایی از پیگیری ها را نیز اعلام کرده است. البته حقوق بشر سازمان ملل نیز این اقدام را محکوم کرده است اگر چه دیرهنگام بود اما اقدامی مناسب است. اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی خلاف قواعد بین المللی بود.

وی درباره اصلاح قانون انتخابات و جرم سیاسی گفت: درباره جرم سیاسی باید بگویم که مسیر اصلاح این قانون در حال انجام شدن است درباره اصلاح قانون انتخابات نیز چون مجلس یازدهم دستور کاری در این زمینه نداشت پیشنهادی از سوی شورای نگهبان ارائه شد که مورد موافقت رئیس مجلس و نمایندگان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان اضافه کرد: قرار است در کمیسیون شوراها پیش‌نویس طرح اصلاح قانون انتخابات نوشته شود و در مجلس این موضوع بررسی شود.

وی درباره مباحث مطرح شده برای فیلترینگ اینستاگرام و اینکه احتمالاً مجلس طرحی در این زمینه ارائه کند گفت: پیشاپیش نباید قضاوت کرد باید پس از اینکه مجلس در این زمینه قانونی را وضع کرد اظهار نظر کنیم.