X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 06 مرداد 1398

تحویل مرکز بهاران جهت ساماندهی کودکان خیابانی

استاندار تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهی مستمر کودکان خیابانی گفت: مرکز بهاران در مناطق ۵ و ۸ از سوی شهرداری به شرط رعایت سه شرط ایمنی، تامین برق و وسایل سرمایشی تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، انوشیروان محسنی بندپی عصر روز شنبه در چهارمین جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان تهران با اشاره به دستور کار ارائه گزارش آخرین وضعیت ساماندهی کودکان خیابانی اظهار داشت: در زمینه ساماندهی کودکان خیابانی طبق پی نوشت وزیر کشور ساماندهی برعهده سازمان بهزیستی است و استانداری نیز در زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و ارائه خط مشی به آن ها همراه بوده تا تنگناهای بهزیستی در این زمینه احصا شود.  

وی ادامه داد: یکی از مشکلات مراکز نگهداری کودکان خیابانی فقدان پزشک بود که البته با برنامه ریزی های صورت گرفته اکنون پزشکان چهار ساعت در روز در این مراکز حضور دارند و از آنجا که شب ها از کودکان نگهداری نمی شود کافی است.

 
استاندار تهران با تاکید بر ضرورت ساماندهی همیشگی کودکان خیابانی بیان کرد: مرکز بهاران در مناطق ۵ و ۸ از سوی شهرداری به شرط رعایت سه شرط ایمنی، تامین برق و وسایل سرمایشی تحویل داده می‌شود که فرماندار تهران و مدیرکل بهزیستی بعد از جلسه بازدیدی از این مرکز به لحاظ تامین شرایط داشته باشند.
 
طبق گزارش استانداری تهران، محسنی بندپی خاطرنشان کرد: طبق آئین نامه شهرداری باید فضا و مکان مناسبی جهت ساماندهی کودکان فراهم کند، نیروی انتظامی در زمینه پذیرش افراد و بهزیستی جهت مراقبت های بعد از پذیرش وظیفه دارند و بهزیستی نیز باید به تکلیف قانونی خود عمل کند.