X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 خرداد 1399

تبعیض شدید و خشونت علیه زنان، کودکان و سالمندان

شورای اطلاع رسانی جمهوری خلق چین طی گزارشی جامع به پایش و جمع آوری موارد عمده و گسترده نقض حقوق بشر در آمریکا طی سال 2019 پرداخته است. این گزارش ضمن انتقاد از معیارهای دوپهلوی ایالات متحده در مورد حقوق بشر به اثبات وخیم تر شدن وضعیت حقوق بشر در داخل آمریکا پرداخته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در پیشگفتار گزارش نقض حقوق بشر در ایالات متحده آمریکا در سال 2019 توسط شورای اطلاع رسانی جمهوری جمهوری خلق چین در مارس 2020 آمده است: مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در یک سخنرانی در تاریخ 15 آوریل 2019 گفت: ما دروغ گفتیم، فریب دادیم، دزدی کردیم... این به شما شکوه تجربه آمریکایی را یادآوری می کند.

اظهارات سیاستمداران ایالات متحده مواضع ریاکارانه آنها را نسبت به اتخاذ معیارهای دو پهلو در مورد حقوق بشر و استفاده از این معیارها برای حفظ برتری خود آشکار می کند. ایالات متحده مدعی است که بر پایه حقوق بشر بنیان گذاشته شده است و از عنوان خود تحت نام مدافع حقوق بشر در جهان دفاع می کند. این کشور در جهت حفظ منافع خود، با فهم ضعیفی از حقوق بشر و با استفاده از معیار برتر بینی خود، سالانه گزارشهایی در مورد حقوق بشر سایر کشورها منتشر می کند که این گزارشها بر اساس افترا و شایعه سازی تهیه می شوند.

این گزارش ها بی دلیل تحریف می شوند و وضعیت حقوق بشر در کشورها و مناطقی که با منافع استراتژیک ایالات متحده همسو نیستند را ضعیف نشان می دهد و چشم و گوش خواننده را در برابر نقض حقوق بشر مستمر و گسترده در ایالات متحده بسته نگه می دارد. این گزارش مبتنی بر تحقیقات و داده های منتشر شده است. حقایق مشروح در این گزارش ثابت می کند که وضعیت حقوق بشر در ایالات متحده در سال های اخیر به ویژه در سال 2019 بدتر شده است. آمریکا کشوری با بیشترین آمار قتل و خشونت با سلاح گرم در جهان است.

بخش سوم این گزارش در ادامه به شرح ذیل آمده است.

تبعیض نژادی حتی در لوله کشی آب

گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد مسکن مناسب به عنوان مؤلفه ای از حق برخورداری از سطح زندگی قابل قبول و حق عدم تبعیض در این زمینه در گزارشی گفته است که بومیان آمریکایی هنگامی که سعی در رقابت بر سر اجاره‌ی یک خانه‌ با یک فرد سفیدپوست غیربومی واجد شرایط دارند، در 28 درصد اوقات با آنها برخورد نامناسبی می شود. همچنین ممکن است به خاطر معضل تبعیض از تمدید قرارداد اجاره آمریکایی های بومی خودداری شود.

گزارشی که در تاریخ 18 نوامبر 2019 توسط رادیو عمومی ملی و تحت عنوان پر کردن شکاف دسترسی به آب در ایالات متحده منتشر شد، نشان می دهد که آمریکایی های بومی بیشتر از هر گروه دیگری در دسترسی به آب مشکل دارند. براساس این گزارش، پنجاه و هشت خانوار از هر 1000 خانوار آمریکایی بومی فاقد آب لوله کشی هستند، این مقیاس برای سفیدپوست ها 3 خانوار از هر 1000 خانوار است. این نابرابری پیامدهایی برای سلامت عمومی دارد. به طوریکه آمریکایی های بومی مرگ و میر، فقر و نرخ بیکاری بیشتری را تجربه می کنند.

میزان قتل ها و ناپدید شدن های افراد بومی بسیار بالاتر از حد متوسط است. آمریکایی های بومی تقریباً چهار برابر بیشتر از بقیه‌ی جمعیت مونتانا احتمال دارد که قربانی قتل باشند، در حالی که آمریکایی های بومی فقط 6.7 درصد از کل جمعیت این منطقه را تشکیل می دهند، اما 26 درصد مفقودی‌ها را به خود اختصاص داده‌اند. در هاوایی، بومی ها و سایر جزیره‌نشین‌های پاسیفیک تنها 10 درصد از کل جمعیت این مناطق را تشکیل می دهند، اما 39 درصد از جمعیت بی خانمان این منطقه هستند.

از آنجا که هزینه های زندگی رو به افزایش است و توسعه‌ی گردشگری جمعیت بومی این مناطق را وادار به ترک زمینهای خود می کند، آمار بی خانمان ها در این مناطق در حال بالا رفتن است. در 10 مه 2019، کمیته سازمان ملل در زمینه مبارزه با تبعیض نژادی نامه ای را به دولت ایالات متحده فرستاد که نگرانی خود را در زمینه‌ی احداث یک تلسکوپ 30 متری در موناکی در ایالت هاوایی که بخشی از زمینهای اجدادی اقوام بومی را شامل می شود، ابراز کرد. همچنین کمیته از اظهارات برخی مبنی بر عدم مشورت کافی و عدم دستیابی به رضایت آزادانه، اولیه و آگاهانه مردم بومی ابراز نگرانی کرد.

این کمیته همچنین در مورد بی حرمتی به مجتمع تپه های ماسه ای پوآن، محل دفن بومی های کاناکا ماولی در مائوئی مرکزی در ایالت هاوایی ابراز نگرانی کرد. گفته می شود در طی یک دوره چند ساله فعالیت استخراجی در این منطقه بدون دریافت رضایت بومیان منجر به تخریب قبرهای بیشماری در این منطقه شد. طبق بررسی مرکز تحقیقات پیو با عنوان نژاد در آمریکای سال 2019، بیش از 150 سال پس از سیزدهمین اصلاحیه لغو برده داری در ایالات متحده، بیشتر بزرگسالان آمریکایی می گویند که میراث برده داری همچنان بر موقعیت آفریقایی های مقیم آمریکا تأثیر می گذارد.

بیش از چهل درصد مردم می گویند که کشور آمریکا پیشرفت کافی در جهت برابری نژادی نداشته است. حدود 58 درصد مردم می گویند که روابط نژادی در ایالات متحده مناسب نیست و حدود 65 درصد مردم می گویند که اظهارات نژادپرستی در سالهای اخیر برای مردم رایج تر شده است. حدود 76 درصد از آفریقایی ها و آسیایی ها و 58 درصد از اسپانیایی ها می گویند که تبعیض را تجربه کرده اند یا به دلیل نژاد یا قومیت خود، حداقل هر از گاهی ناعادلانه با آنها رفتار شده است.

در کل 53 درصد از بررسی شدگان می گویند که روابط نژادی بدتر شده است. اکثر آفریقایی ها (73 درصد)، اسپانیایی ها (69 درصد) و آسیایی ها (65 درصد) می گویند که دولت فعلی روابط نژادی را بدتر کرده است، در حالی که تقریباً نیمی از جمعیت را سفید پوستان (49 درصد) تشکیل می دهند. حدود 59 درصد می گویند که سفیدپوست بودن حداقل به مهارت افراد در جلو افتادن نسبت به بقیه کمک می کند. حدود دو سوم از پاسخ-دهندگان می گویند که سیستم عدالت کیفری و پلیس با آفریقایی ها ناعادلانه برخورد می کند. بیش از نیمی از بزرگسالان آمریکایی آفریقایی می گویند که احتمالاً این کشور نهایتا به برابری نژادی نخواهد رسید.

تبعیض شدید و خشونت علیه زنان

از زمان تأسیس ایالات متحده از دو قرن پیش، زنان برای برابری جنسیتی می جنگیدند. اما حتی تا به امروز، ایالات متحده هنوز کنوانسیون حذف تمامی تبعیض ها علیه زنان را تصویب نکرده است.

زنان در ایالات متحده هنوز با تبعیض سیستماتیک، گسترده و نهادی روبرو هستند و تبعیض آشکار و پنهانی جنسیتی در 15 شکل مختلف تکان¬دهنده است. زنان با حملات شدید و خشونت آمیز روبرو هستند. مرکز تحقیقات اِوری تاون در تاریخ 17 اکتبر سال 2019 در وب سایت خود گزارش داد که ایالات متحده با توجه به استفاده گسترده و رو به رشد اسلحه توسط متجاوزان، خطرناکترین کشور برای زنان در بین کشورهای پردرآمد دنیا است.

مهم اینکه، در سال 2015، 92 درصد از کل زنان کشته شده با اسلحه در این کشورها از ایالات متحده بودند. در این گزارش آمده است: زنان در آمریکا 21 برابر بیشتر از زنان کشورهای همسایه در اثر قتل با سلاح گرم جان خود را از دست داده اند. تقریبا نیمی از قربانیان قتل با سلاح گرم توسط یک شریک زندگی فعلی یا سابق کشته شدند. در این مطالعه مشخص شد که دسترسی به اسلحه باعث شده است که احتمال قتل زنان توسط شریک خود پنج برابر بیشتر شود.

هر ماه به طور متوسط 52 زن توسط شریک خود مورد شلیک قرار گرفته و کشته شده اند و 4.5 میلیون زن گزارش کرده بودند که با اسلحه تهدید شده اند. یواس‌ای تودی در 20 نوامبر 2019 گزارش داد که تعداد قتلهای مربوط به خشونت خانگی در حال افزایش است. طبق آمار یو اِن وومن، تا 70 درصد از زنان ایالات متحده در طول زندگی خود خشونت جسمی یا جنسی توسط شریک زندگی‌شان را تجربه کرده اند. به گفته ائتلاف ملی ایالات متحده علیه خشونت خانگی، از هر سه زن یک نفر خشونت جسمی توسط شریک زندگی خود را تجربه کرده است. از بین زنانی که به قتل رسیده اند، یک نفر در هر سه نفر توسط شریک خود کشته شده است.

زنان با تعرضات و آزارهای جنسی روبرو هستند

طبق نظرسنجی مشترک مؤسساتی از جمله سازمان غیرانتفاعی استاپ استریت هرسمنت در آمریکا و دانشگاه سن دیگو در کالیفرنیا، 81 درصد از زنان در طول زندگی خود نوعی آزار و اذیت جنسی را تجربه کرده اند. طبق مطالعه ای که در طب داخلی جاما منتشر شده است، بیش از 3.3 میلیون نفر از زنان ایالات متحده در سن 18 تا 44 سالگی مورد تجاوز جنسی قرار گرفتند. محققان تخمین زدند که از هر 16 زن آمریکایی یک نفر تجربه مشابه تجاوز جنسی داشته و میانگین سنی زنانی که مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند، 6/15 سال بوده است.

 سایت سازمان ملل متحد به داده های به دست آمده از زنان توسط سازمان ملل متحد در تاریخ 24 نوامبر 2019 استناد کرد، مبنی بر اینکه حدود یک چهارم دانشجویان دانشگاه در مقطع کارشناسی گزارش داده اند که تجاوز یا سوءرفتار جنسی را تجربه کرده اند. سی‌ان‌ان در تاریخ 2 مه 2019 اعلام کرد که بر اساس گزارشی که از سوی پنتاگون منتشر شده، میزان تجاوز جنسی به زنان در نیروی وظیفه به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، در حالی که زنان بین 17 تا 24 سال بیشترین خطر تجاوز جنسی را دارند.

آرمی تایمز در 21 آگوست 2019 گزارش داد که شیوع تجاوز جنسی در ارتش از 4.4 درصد در سال 2016 به 5.8 درصد در سال 2018 افزایش یافته است. موارد تجاوز جنسی همچنان در حال افزایش است. بر اساس گزارش جنایات سال 2018 در ایالات متحده که توسط اف‌بی‌آی در سال 2019 منتشر شد، در سال 2018 حدود 139 هزار و 380 مورد تجاوز به نیروی انتظامی گزارش شده است، که این مقدار 2.7 درصد بالاتر از تخمین سال 2017 و 18.1 درصد بیشتر از تخمین سال 2014 است.

بر اساس گزارش دنور پست در تاریخ 15 مارس 2019، 51 زن به دلیل عدم پیشگیری از سوءاستفاده جنسی مربیان سابق و دکتر تیم ملی، لری ناصر علیه زنان از کمیته المپیک آمریکا، افسران، مدیران و هیئت مدیریت ملی این کشور به دادگاه منطقه¬ای آمریکا در منطقه کلرادو شکایت کردند. اکثر شاکیان در زمان سوءاستفاده خردسال بودند و برخی در زمان ارائه‌ی شکاست نیز همچنان خردسال بودند، به طوریکه جوانترین ورزشکار ذکر شده در این دادخواست تنها هشت سال داشت.

51 نفر از شاکیان اظهار داشتند که کمیته المپیک ایالات متحده نتوانست سوء استفاده از زنان جوان ورزشکار را با انجام اقدامات مناسبی کاهش دهد. تبعیض جنسیتی در محیط کار به طور گسترده ای وجود دارد. هفته نامه لوئیزیانا در تاریخ 16 دسامبر 2019 گزارش داد از هر 10 زن، بیش از 4 نفر در محیط کار در ارتباط با پرداخت دستمزد و یا پاداش خود تبعیض جنسیتی را تجربه کرده اند.

داده های منتشر شده توسط اداره کار ایالات متحده در نوامبر 2019 نشان داد که در سال 2018، درآمد هفتگی زنان کارمندی که کار تمام وقت داشتند معادل 81 درصد دستمزد مردان بود. نیویورک تایمز در 8 فوریه 2019 گزارش داد در سراسر ایالات متحده تبعیض بر علیه زنان باردار در محل کار وجود دارد. این گزارش نشان می دهد که افزایش حقوق و پاداش برای این زنان در نظر گرفته نمی شود و زمانی که به این بی عدالتی شکایت می‌کنند از کار اخراج می شوند.

هافینگتون پست در تاریخ 4 دسامبر 2019 گزارش داد که آمریکا از معدود کشورهایی است که پرداخت حقوق به زنان در دوران مرخصی زایمان را تضمین نمی کند. گزارش نیوآمریکا نشان می دهد که 48 درصد از زنان برای نگهداری از نوزاد خود مرخصی بدون حقوق گرفته اند. نتایج بررسی یک جامعه شناس در دانشگاه ماساچوست نشان می دهد که هر کودک به طور متوسط، 4 درصد از دستمزد ساعتی یک زن را کاهش می دهد.

شکایت ناشی از تبعیض در دوران بارداری که هر ساله به کمیسیون فرصت های مساوی اشتغال ارائه می شود در دو دهه اخیر افزایش یافته است. بر اساس داده های مجمع جهانی اقتصاد در خصوص شکاف جنسیتی می توان تخمین زد که جهت دستیابی به برابری جنسیتی 208 سال دیگر زمان لازم است.

مشکلات تبعیض نژادی و جنسیتی با هم همپوشانی دارند

از نظر تبعیض جنسیتی و نژادی، زنان اقلیت قومی در بدترین شرایط قرار دارند. سرویس خبری فیلانتروپی نیوز دایجست در 8 فوریه 2019 گزارش داد که بررسی بیش از 4300 کارمند در بخشهای خصوصی نشان می دهد زنان رنگین پوست هنگام یافتن شغل جدید و گرفتن ترفیع با بی عدالتی مواجه می شوند.

دبلیوبی یوآر در تاریخ 28 اکتبر 2019 گزارش داد که فقط 20 درصد از مردان سفیدپوست در مشاغل کم درآمد کار می کنند، در حالی که 40 درصد از زنان سیاه‌پوست و 46 درصد از زنان لاتین یا اسپانیایی تبار در مشاغل با دستمزد کم فعالیت می کنند.

سی ان بی سی در تاریخ 2 آوریل 2019 گزارش داد که در برابر هر 1 دلاری که مردان سفیدپوست دریافت می کنند، زنان سیاه پوست 61 سنت بدست می آورند. این گزارش همچنین می افزاید که زنان بومی آمریکا 58 سنت و زنان لاتین تبار 53 سنت درآمد دارند.

وال استریت ژورنال در تاریخ 22 نوامبر 2019 گزارش داد که زنان لاتین بیشتر از هر گروه دیگری از زنان از بی عدالتی در پرداخت دستمزد رنج می برند. یافته های مربوط به سال 2019 نشان می دهد که زنان لاتین تبار 46 درصد کمتر از مردان سفیدپوست و 31 درصد کمتر از زنان سفیدپوست درآمد دارند.

فقر بیشتر زنان را تهدید می کند. یواس ای تودی در تاریخ 6 نوامبر 2019 گزارش داد که براساس گزاش وال استریت در تاریخ 24 جولای، زنان بیشتر از مردان زیر خطر فقر زندگی می کنند. در کل 10.6 درصد از مردان در ایالات متحده زیر خط فقر هستند، در حالی که این رقم در زنان 12.9 درصد است. ایالات متحده در بین کشورهای ثروتمند، بیشترین شکاف جنسیتی دستمزد را دارد، به طوری که 70 درصد از افراد فقیر در این کشور را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

از 7.1 میلیون نفر سالمند آمریکایی، دو سوم در فقر زندگی می کنند که تقریبا از هر سه نفر، دو نفر زن هستند. برآورد اداره آمار ایالات متحده نشان می دهد که 16 درصد از زنان بالای 65 سال زیر خط فقر زندگی می کنند. نسبت زنان سیاه پوست، اسپانیایی تبار و بومیان آمریکایی فقیر تقریبا دو برابر زنان سفیدپوست است. براساس پژوهشی در دانشگاه هاروارد، کنگره آمریکا بودجه مراکز توسعه و تجارت زنان را از ابتدای سال 2009 به شدت کاهش داده است.

علاوه بر این، 17 ایالت آمریکا بودجه و برنامه های مربوط به آموزش برای ورود زنان به بازار کار و کمک های مالی به زنان سرپرست خانوار را نیز کاهش داده ‌اند. چنین اقداماتی مشکلات زنان فقیر را افزایش می دهد. ایالات متحده به عنوان بزرگترین اقتصاد توسعه یافته‌ی جهان از تصویب چندین کنوانسیون بین اللملی مهم دفاع از حقوق بشر از جمله پیمان بین المللی حقوق اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، کنوانسیون حقوق کودک و کنوانسیون حقوق افراد معلول خودداری کرد.

از هر 5 کودک در آمریکا 1 نفر فقیر است

دولت آمریکا نه تنها فاقد اراده سیاسی کافی برای بهبود شرایط گروه های آسیب پذیر است، بلکه بودجه های مربوط به پروژه های مرتبط را قطع کرده است. ده ها میلیون نفر از کودکان، افراد مسن و معلول در این کشور دسترسی کافی به غذا و پوشاک ندارند و با اعمال خشونت آمیز، زورگویی و بدرفتاری تهدید می شوند.

فقر در کودکان مشکلی جدی است. گزارش منتشر شده در نشریه هیل در نوامبر 2019 نشان می¬دهد که فقر در کودکان آمریکایی نسبت به 30 سال پیش تقریبا تغییری نکرده است، این در حالی است که سطح فقر شدید در سراسر جهان به طرز چشمگیری کاهش یافته است. گزارش موسسه سیاست اقتصاد در رابطه با درآمد و فقر در سال 2018 نشان داد که 18.4 درصد از کودکان در ایالات متحده در فقر زندگی می کنند و 13 درصد از این کودکان در مناطق فقیرنشین هستند.

داده های اداره آمار ایالات متحده نشان می دهد که تا سال 2018 تقریبا 12.8 میلیون کودک در ایالات متحده در فقر زندگی می کردند. کودکان رنگین پوست در سال 2018 تقریبا سه چهارم کل جمعیت کودکان فقیر را تشکیل می دادند. تقریبا از هر چهار کودک رنگین پوست، یک نفر فقیر است. در کل 3.5 میلیون کودک زیر 5 سال در سال 2018 فقیر بوده اند که 1.6 میلیون نفر از این کودکان در فقر شدید زندگی می کردند. نرخ فقر در کودکان در فلوریدا 20.3 درصد است. نزدیک به 1.2 میلیون کودک در کالیفرنیا در محله های فقیرنشین زندگی می کنند که در مقایسه با کودکان قشر مرفه، دسترسی کمتری به مواد غذایی سالم، مدارس با کیفیت و مراقبت های بهداشتی دارند. این کودکان حتی زمانی که به بزرگسالی نیز می رسند، همچنان با مشکلات ناشی از فقر دست و پنجه نرم می کنند.

افزایش نگران کننده کودک آزاری

هیچ کودکی در این کشور ثروتمند نباید نگران تامین وعده غذایی و محل خواب خود باشد، با این حال گزارش منتشر شده توسط صندوق کودکان سازمان ملل نشان می‌دهد که از هر پنج کودکی که در ایالات متحده زندگی می کند، یک نفر فقیر است و هر روز با مشکلات جدی روبرو است. کودک آزاری در این کشور به شدت نگران کننده است.

بخش خدمات انسانی و بهداشت اداره خانواده و کودکان آمریکا در تاریخ 28 ژانویه 2019 گزارشی از بدرفتاری با کودکان منتشر کرد. این گزارش نشان می دهد که در سال 2017 تقریبا 3.5 میلیون کودک قربانی کودک آزاری بوده اند که این آمار از سال 2013 تا 2017 ده درصد افزایش داشته است. بررسی ها بیان می کند که 674 هزار کودک قربانی آزار و بی توجهی بوده اند که این عدد 2.7 درصد بیشتر از تعداد کودکان قربانی در سال 2013 است. گزارشی از مرگ 1720 کودک در اثر بدرفتاری و بی توجهی حکایت می کند. بر اساس این داده ها، 18.3 درصد کودکان مورد آزار جسمی و 8.6 درصد تحت آزار جنسی قرار گرفته اند.

ایندیانا بدترین ایالت از نظر مشکلات کودک آزاری است، به طوری که 65 کودک از اول ژوئیه 2016 تا 30 ژوئن 2017 به دلیل بدرفتاری و یا سهل انگاری جان خود را از دست داده اند. خبرگزاری سی بی سی در 6 اگوست 2019 گزارش داد که براساس گفته های سازمان غیردولتی انجمن حمایت از کودکان، سالانه حدود 65 هزار کودک مورد سوء استفاده جنسی قرار می گیرند.

وضعیت ایمنی فضاهای آموزشی برای کودکان هم رو به وخامت است. براساس داده های منتشر شده در آوریل 2019 توسط مرکز ملی آمار، در سال 2017 در بین دانش آموزان 12 تا 18 ساله، حدود 827 هزار دانش آموز در مدرسه و 503 هزار نفر خارج از مدرسه قربانی کودک آزاری بوده اند. دختران سه برابر بیشتر از پسران هدف آزار اینترنتی، پیامکی و حملات سایبری قرار گرفته اند.

تقریبا یک چهارم دانش آموزان در ایالت لوئیزیانا مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند. مدارس بارها شاهد حوادث تیراندازی بوده اند. سی ان ان در 19 نوامبر 2019 گزارش داد که در 46 هفته اول سال 2019، 45 مورد تیراندازی در مدارس رخ داده است. به طور متوسط هر هفته، یک مدرسه هدف تیراندازی قرار گرفته است. 

 فقر سالمندان رو به وخامت گذاشته است

سایت مارکت واچ به نقل از پژوهشی توسط سازمان غیر انتفاعی فیدینگ آمریکا در 19 می 2019 گزارش هشداردهنده ای را در 12 فصل در مورد سالمندان 60 سال به بالا ارائه داد. در این گزارش آمده است که بالغ بر 5/5 میلیون نفر از سالمندان در سال 2017 غذای کافی نداشته اند. سه ایالت نیو مکزیکو، لوییزیانا و می سی سی پی بالاترین تعداد سالمند یعنی بیش از 10 درصد از جمعیت سالمند را داشتند که دچار بحران گرسنگی بودند.

بر اساس مطالعه ای که توسط مرکز تحلیل سیاست اقتصادی شوارتز در نیو اسکول انجام شد، حدود 40 درصد از آمریکایی های طبقه متوسط وقتی به سن 65 سالگی میرسند، در فقر و یا نزدیک به خط فقر بسر میبرند. روزنامه گاردین در 24 می 2019 گزارش داد که تامین اجتماعی تکافوی حمایت از تعداد زیاد و غافلگیرکننده‌ی سالمندان آمریکایی در مقابل فقر را نمی دهد.

گفتنی است، 62 درصد آمریکایی آفریقایی‌ها و 69 درصد از لاتینوها که هنوز در سن کار هستند، اصلا پس انداز بازنشستگی ندارند بنابراین کاملاً به تأمین اجتماعی پس از بازنشستگی متکی هستند.

هزینه های درمان برای سالمندان بسیار بالاست. بر اساس پژوهش سراسری منتشر شده توسط امور سلامت در سال 2019، 53 درصد از افرادی که بیماریهای حاد دارند و از آنها سوال شده است، هنگام مواجه شدن با صورت‌حساب‌های پزشکی حتی اگر بیمه سلامت داشتند، با مشکلات جدی دست به گریبان بودند. موسسه خانواده کایزر که سازمانی غیر انتفاعی است، خاطر نشان می کند که بسیاری از سالمندان آمریکایی خدمات تسهیلاتی مراقبتی بلند مدت را پشت سر گذاشته اند که تحت پوشش سیستم بیمه سلامت نیست.

 خدمات مراقبتی سالمندان بسیار گران و مملو از مشکلات است. اس. اف گیت در 19 اکتبر 2019 گزارش داد که هزینه مراقبت از سالمندان در ایالات متحده بسیار بالاست، این هزینه می تواند یک خانواده را راهی نواخانه کند، مگر اینکه سالمند واجد شرایط سیستم فدرال بیمه سلامت باشد. برای مثال، خانه سالمندان در شهرستان آلبانی برای سالمندی که فاقد شرایط سیستم فدرال بیمه سلامت باشد، به طور متوسط روزانه هزینه ای بالغ بر 400 دلار در بر دارد.

براساس گزارش مجلس سنا در سال 2019، تقریباً 400 موسسه در ایالات متحده مشکلات جدی دائمی در زمینههای سلامت، ایمنی و بهداشت داشتند. اما دولت فدرال سال‌ها با پنهان کردن نام این سازمان‌ها باعث حل نشده باقی‌ماندن و دشوارتر شدن اصلاح این مشکلات شد.

نرخ تکان دهنده سو‌ءاستفاده وخودکشی میان سال‌خوردگان

سرویس خبری-پزشکی اکسپرس در 14 ژوئن 2019 گزارش داد، حدود 16 درصد از افراد مسن جامعه قربانی یکی از انواع بدرفتاری‌های اجتماعی از جمله سوء‌‌ استفاده مالی، بی توجهی، آزارهای جسمی یا روحی و سوء استفاده جنسی شده‌اند. ایالات متحده سالانه بیش از 5.3 میلیارد دلار برای 19 نوع مراقبت پزشکی مربوط به جراحات وارده به افراد مسن در اثر اعمال خشونت آمیز هزینه کرده است. براساس اطلاعات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا، بیش از 8 هزار و 500 نفر در سنین 65 سال و بالاتر در ایالات متحده خودکشی کرده اند.

با در نظر گرفتن این نکته که معمولا سالمندان نسبت به سایر اقشار جامعه تنها‌‌‌‌ تر، منزوی تر و آسیب پذیرتر هستند، یک نفر از هر چهار سال‌خورده ای که اقدام به خودکشی کرده، جان خود را از دست داده است. این آمار 50 برابر از احتمال مرگ برای افراد جوان بیشتر‌ است.

افراد معلول در یافتن شغل با تبعیض شدید روبرو هستند. مرکز پیشرفت آمریکا در 26 ژوئیه 2019 گزارش داد که معلولین بزرگسال فقر را تقریباً دو برابر همتایان غیرمعلول خود تجربه می‌کنند. یک نفر از هر چهار آمریکایی که دچارمعلولیتی است، برای حفظ اشتغال سودمند خود و ایجاد امنیت مالی با چالش‌های متفاوتی روبرو شده است.

توانمند گرایی و برچسب زدن به معلولین همچنان استمرار دارد. ان‌بی‌سی نیوز در تاریخ 9 آگوست 2019 گزارش داد که بر اساس داده‌های کمیسیون فرصت‌های شغلی برابر نیروی کار فدرال، کارگران دارای معلولیت تقریباً دو برابر بیشتر از افراد بدون معلولیت اخراج شده اند. در سال 2017 دولت 2 هزار و 626 کارمند معلول را‌ اخراج کرد که این عدد 24 درصد نسبت به سال 2016 افزایش داشته است. گزارشی توسط اداره کل آمار اشتغال ایالات متحده در سال 2019 منتشر شد که نشان می دهد نسبت اشتغال به جمعیت، برای افراد معلول درسن کار در حدود 1.9 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

قابلیت دسترسی به پروژه‌های دولتی و اجرایی کردن آن‌ها در راستای کمک به معلولین کافی نیست. دولت برای محدود کردن دسترسی افراد به برنامه‌های مهم حمایتی از جمله بیمه بهداشت مستمندان و کمک های غذایی به صورت موشکافانه در حال تدوین تعاریف خاصی از افراد ناتوان بوده است. برخی از پروژه‌های حمایتی معلولین برای مدتهای طولانی و حتی سال‌ها در انتظار برای اجرایی شدن نگه داشته شده اند.

ادامه دارد...