X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 11 آبان 1398

تاکید آمریکا بر نقش فعال ترکیه در مبارزه با داعش

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی اعلام کرد، ترکیه در سال 2018 یک عضو فعال در تلاشها علیه گروه تروریستی داعش بوده و همچنان در راستای مبارزه با داعش و تروریسم، حریم هوایی و تاسیساتش را برای اجرای عملیات‌ها در عراق و سوریه در اختیار گذاشته است.

 

 

به گزارش ایسنا، به نوشته خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه آمریکا در گزارشی سالانه که با حکم کنگره این کشور درباره موضوع تروریسم تحت عنوان "گزارش کشوری تروریسم" ارائه کرد، نوشت: در سال 2018 ترکیه یک عضو فعال در تلاش‌ها برای رقم زدن شکست پایدار گروه تروریستی داعش بوده است.

در این گزارش تصریح شد: آنکارا در سال 2018 به تلاش‌هایش برای شکست دادن سازمان‌های تروریستی هم در داخل مرزهایش و هم در خارج از آن از جمله با اتخاذ تدابیری علیه پ‌.ک‌.ک و داعش ادامه داده است.

این وزارتخانه عنوان کرد: ترکیه یک شریک فعال سازمان‌های ضد تروریستی بین‌المللی از جمله مجمع جهانی مبارزه با تروریسم و همینطور ائتلاف مبارزه با داعش تحت رهبری آمریکا به شمار ‌آمده است.

در این گزارش آمده است: ترکیه همانطور که یک عضو فعال ائتلاف جهانی شکست داعش و همچنین یکی از روسای یک کارگروه ائتلاف شکست داعش بوده، در عین حال دسترسی به تاسیسات و حریم هوایی خود به هدف اجرای عملیات‌ها در عراق و سوریه را تامین کرده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش خود خاطر نشان کرد: ترکیه در عین حال یک شریک موسسه بین المللی عدالت و حاکمیت قانون که با الهام از مجمع جهانی مبارزه با تروریسم به وجود آمده و در زمینه کمک به تربیت قضات و دادستان‌های مسئول پرونده‌های مربوط به تروریسم فعالیت می‌کند بوده است.

وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: سال گذشته میلادی گروه پ‌.ک‌.ک به عنوان گروهی که هم آمریکا و هم ترکیه تروریستی دانسته‌اند مجموعه‌ای از ایدئولوژی‌های افراطی و ملی‌گرایانه را در پیش گرفته تا برای حمله به اهداف پلیس و ارتش در ترکیه دسیسه چینی کند و همچنین در اروپا به کسب درآمد بپردازد.

این گزارش خاطر نشان کرد: آنکارا همچنان کمک‌های آمریکا در زمینه مقابله با تهدید تروریستی پ‌ک‌ک را در سال 2018 دریافت کرده است و این کمک‌ها شامل فهرستی از سه رهبر ارشد پ‌ک‌ک در نوامبر 2018 که آمریکا بر طبق یکی از برنامه‌هایش برای آنها جایزه تعیین کرده، بوده است.

در مجموع آمریکا 12 میلیون دلار را برای کسب اطلاعات درباره این افراد پیشنهاد داده است.