X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 04 اسفند 1398

بیش از۶۱هزار آمریکایی بر اثر آنفلوآنزا در یک سال جان خود را از دست داده‌اند

کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا در سال ۲۰۱۸‌ــ بیش از ۶۱هزار نفر بوده‌ است و در یک سال گذشته (۲۰۲۰‌ــ‌۲۰۱۹) حدود ۱۰هزار آمریکایی بر اثر آنفلوآنزا جان خود را از دست داده‌اند؛ این آمار در حالیست که تعداد مرگ ناشی از کرونا در چین هنوز به ۳هزار نفر هم نرسیده است.

یکی از بیماری‌های خطرناکی که در سطح جهان سالانه تعداد بسیاری از افراد به آن دچار می‌‌شود، آنفولانزا است؛ این بیماری بسیار شایع است و در فصول سرد سال تعداد بیشتری از افراد را دربرمی‌گیرد.

طبق آمار رسمی سالانه تعداد 646 هزار انسان به بیماری آنفلوآنزا دچار می‌‌شوند و به‌طور تخمینی، تعداد 250 تا 500 هزار نفر در جهان جان خود را بر اثر آنفلوآنزا از دست می‌دهند.

نکته جالب این است که کشور آمریکا یکی از خاستگاه‌های این بیماری است و شهروندان آمریکایی بیشتر از کشورهای دیگر دچار آن می‌شوند؛ سالانه هزاران نفر از شهروندان آمریکایی بر اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند.

بر اساس گزارش سازمان "کنترل و پیشگیری از بیماری" در آمریکا (CDC)، در 10 سال گذشته از 2010 تا 2019 تعداد قابل توجهی از افراد جان خود را به‌علت آنفلوآنزا از دست داده‌اند.

تعداد کشته‌های آنفلوآنزا در آمریکا در سال 2018‌ــ‌2017، 61 هزار نفر بوده‌ است! این بازه زمانی، یکی از شایع‌ترین تعداد مرگ‌ومیر بر اثر بیماری آنفلوآنزا بوده است؛ در این سال 45 میلیون آمریکایی به آنفلوآنزا دچار شدند.

در سال 2020‌ــ‌2019، 19 میلیون آمریکایی مبتلا به آنفلوآنزا شدند که 180 هزار نفر از آنها راهی بیمارستان شده‌اند؛ از این تعداد، حدود 10 هزار آمریکایی که 60 درصد آنها کودک بوده‌اند جان خود را از دست داده‌اند.

طبق گفته یک مقام بداشتی و درمانی در آمریکا، اگر ویروس کرونا به مسئله بزرگتری در آمریکا تبدیل شود، با مشکل مواجه خواهیم شد؛ کلینیک‌های ما در حال حاضر مملو از افرادی هستند که نشانه‌های آنفلوآنزا را دارند.