X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 10 آذر 1398

بوجاری: صدا و سیما می‌تواند علیه اینترنشنال راسا اعلام جرم کند/ خبر رسانی با دعوت به شورش متفاوت است

حقوقدان عرصه بین الملل با تقدیر از اقدام اخیر دستگاه قضایی در ایجاد محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال عناصر موثر و کلیدی شبکه ایران اینترنشنال گفت: صدا و سیمای ما می‌تواند با شبکه اینترنشنال برخورد و راسا اعلام جرم کند.

به گزارش میزان، دکتر مسعود بوجاری، کارشناس ارشد و حقوقدان عرصه بین الملل در خصوص امکان پیگیری حقوقی اقدامات شبکه‌های فارسی زبان در خارج از کشور و در خصوص حوادث و اغتشاشات اخیر اظهار کرد: این موضوع در عرصه بین الملل کاملا قابلیت پیگیری دارد؛ در حال حاضر ترامپ و پمپئو دائما در فضای مجازی به نوعی در امور داخلی کشور دخالت می‌کنند.

این حقوقدان عرصه بین الملل با بیان اینکه ما به لحاظ مستنداتی که وجود دارد، مدعی مباحث حقوق بشری هستیم، خاطرنشان کرد: صدا و سیمای ما می‌تواند با شبکه اینترنشنال برخورد و راسا اعلام جرم کند؛ صدا و سیما به طور رسمی نماینده وسایل ارتباط جمعی و تلویزیونی در دنیا شناخته شده است.

وی با تقدیر از اقدام اخیر دستگاه قضایی در ایجاد محدودیت‌های قضایی و حقوقی در مورد اموال عناصر موثر و کلیدی شبکه ایران اینترنشنال، تصریح کرد: باید از این ظرفیت استفاده شود؛ چراکه خبر رسانی با دعوت به شورش متفاوت است، این افراد باید مورد تعقیب قرار گیرند و هیچ کشوری حق دخالت در امور کشور‌های دیگر ندارد.

بوجاری اذعان کرد: اقدامات شبکه‌های فارسی زبان مذکور دعوت به خشونت و جنگ افروزی محسوب می‌شود و لذا از لحاظ حقوق بین الملل قابلیت پیگیری دارد.

این حقوقدان عرصه بین الملل اذعان کرد: صدا و سیما، وزارت امور خارجه و قوه قضاییه می‌توانند راسا در مقر کشوری که شبکه‌های مذکور در حال فعالیت هستند اعلام جرم کنند و قابلیت پیگری دارد؛ چرا که فیلم‌هایی که توسط این شبکه‌ها منتشر می‌شود تشویق به خشونت و جنایت است.

وی تاکید کرد: همان طور که در زمینه نشر اکاذیب، توهین و افترا قانون داریم در عرصه بین الملل نیز این موضوع حاکم است که در حال حاضر توسط رسانه‌های معاند و تحریک آمیز نقض می‌شود.