X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 26 خرداد 1399

برگزاری نخستین دادگاه آنلاین برای ۱۰ نفر از زندانیان در بندرعباس

در پی شیوع گسترده ویروس کرونا و در راستای توسعه خدمات الکترونیک در زندان‌ها برای نخستین بار نشست دادگاه ۱۰ نفر از زندانیان به صورت آنلاین و ویدئوکنفرانسی برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، پس از شیوع کرونا در کشورمان در راستای توسعه خدمات الکترونیک قضایی در زندان‌ها، فرآیند اعزام برخی از زندانیان به دادگاه حذف و جلسات رسیدگی از طریق ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه لزوم رعایت موازین بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در شرایط کرونا الزامی است، روند برگزاری غیر حضوری و آنلاین رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان می‌تواند گام بلندی در امر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا باشد.

علی صالحی، رییس کل دادگستری استان هرمزگان درباره برگزاری نخستین نشست دادگاه آنلاین در بندرعباس، اظهار داشت : در اولین روز از اجرای این طرح جلسه دادگاه ۱۰ نفر از زندانیان به صورت آنلاین برگزار شد.

وی افزود: نتایج مثبت اجرای این طرح می تواند موجب تسریع در رسیدگی‌های قضایی، کاهش اطاله دادرسی، کاهش موارد اعزام زندانیان به محاکم و توسعه خدمات الکترونیکی در زندان‌های استان هرمزگان شود.

محمد فیروززاده مدیر زندان بندرعباس نیز در این رابطه، گفت: روند غیرحضوری و آنلاین رسیدگی به پرونده‌های قضایی مددجویان، گام بلندی در امر پیشگیری از بیماری کرونا است و ادامه روند برگزاری دادگاه های آنلاین می تواند افزایش ضریب امنیت، پایین آمدن هزینه‌های اعزام زندانیان به محاکم قضایی و کاهش چالش‌ها را دربر داشته باشد.