X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 17 شهریور 1398

بدری: مهم ترین درس مکتب عاشورا ایستادن در مقابل ظلم است

رئیس کل دادگستری استان لرستان در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دلفان بیان داشت: مهم ترین درس مکتب عاشورا ایستادن در مقابل ظلم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی دادگستری لرستان، جعفر بدری رییس کل دادگستری استان در مراسم افتتاح ساختمان پزشکی قانونی شهرستان دلفان بیان داشت: مهم ترین درس مکتب عاشورا ایستادن در مقابل ظلم است. وما باید از این حماسه درس ایستادگی درمقابل ظلم و ستم و مبارزه با ظالم  و ستمگر را بیاموزیم وگرنه برگزاری و شرکت در مراسم عزای سالار شهیدان بدون درس گرفتن و حرکت در مسیر آن حضرت ثمر آنچنانی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان افزود : مردم  انقلاب کردند و سختی ها ،مشکلات و فشاراقتصادی را تحمل می کنند . انواع و اقسام  دشمنی ها و خیانتها ،  چه از طرف دشمنان  خارج و چه از طرف خائنین داخلی را تحمل می کنند و استوار پای نظام و آرمانهای آن ایستاده اند و این مردم از ما مسئولین انتظار خدمت دارند و این حق مردم است. و انتظار می رود که دستگاه های دولتی مردم را اتکریم کنند و کارشان در اسرع وقت انجام پذیرد . اما  متاسفانه سیستم اداری ما از این لحاظ عقب است و با اینکه  تحولات خوبی در سیستم اداری ما بعد از انقلاب انجام شده و دولت الکترونیک در کشور گسترده شده است اما نسبت به سیر تحول و گسترش دولت الکترونیک در دنیا بخصوص شرق آسیا که موفق شده اند مراجعات به ادارات را خیلی کاهش دهند ما عقب هستیم و باید تلاش شود که این مشکل برطرف گردد و در این زمینه  به سطح مطلوب برسیم .    

وی در ادامه با توجه به دستگیری تعدادی از مدیران متخلف دستگاهای اجرای استان بیان داشت :  مدیر باید اعتماد بنفس داشته باشد و همت خود و سیستم تحت امر را برای رفاه حال مردم ، سرعت بخشیدن به روند خدمت و تکریم ارباب رجوع و حل و فصل مشکلات مردم بکار گیرد ، اما متاسفانه  برخی از مدیران ما به جای بازنگری در روند اداری  و ایجاد تحول  برای بهبود خدمات و برنامه ریزی برای اینکه چه کار کنیم که کار بهتر انجام  پذیرد ، دچار  روزمرگی  ومشغول خود نمایی  و تبلیغات در رسانه ها و ارائه آمار های بیهوده شده اند.(جایی که قانون دست مدیر را  ارائه خدمت به مردم بسته و مسائل و مشکلاتی در روند خدمت ایجاد کرده و یک  مدیر ، یک مسئول  ویا  یک شهردار برای گره گشایی از کار مردم و برای خدمت به مردم  کار خلاف قانون کرده نباید تعقیب شود .

بدری تاکید کرد:   ما مدیرانی که قانون را برای منافع و سوء استفاده شخصی دور می زنند تعقیب می کنیم . وبا متخلفان و مجرمان بشدت  برخورد قضایی  هم خواهیم گرد. و گرنه مدیرانی را که برای گره گشایی از کار مردم و خدمت به مردم اقدام کنند با رأفت برخورد  می کنیم. ما باید به مدیران جهت گره گشایی از کار مردم میدان عمل بدهیم .