X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: جمعه 09 خرداد 1399

باچلت: امریکا به کشتار سیاه‌پوستان پایان دهد

کمیساریای حقوق بشر سازمان ملل در خصوص خشونت ها در پی قتل مرد سیاهپوست به دست پلیس این کشور در شهر مینیاپولیس به دولت امریکا،هشدار داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از خبرگزاری فرانسه، میچل باچلت، کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن قتل جورج فلوید، توسط پلیس آمریکا گفت: مقامهای این کشور باید اقداماتی جدی برای پایان دادن به حوادث مشابهی از این دست و کشتار آمریکایی های سیاهپوست اتخاذ کند.

وی افزود: آنچه که به تازگی رخ داده یکی از سلسله عملیاتهای طولانی کشتار آمریکایی های سیاهپوست به دست پلیس آمریکا است و باید این کشور هرچه سریعتر به این گونه اقدامات پایان دهد

باچله در این بیانیه که روی وب‌سایت سازمان ملل قرار گرفته گفت: این جدیدترین مورد از فهرست طویل قتل آمریکایی‌های آفریقایی تبار به دست افسران پلیس آمریکا و عموم جامعه است»

وی سپس با نام بردن از دیگر افراد سیاه‌پوستی که در حوادثی مشابه «جورج فلوید» توسط افسران پلیس به قتل رسیده‌اند گفت: متأسفم که مجبورم نام جورج فلوید را در کنار برینا تیلور، اریک گارنر، مایکل براون و بسیاری دیگر از آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار قرار دهم که طی سالیان گذشته به دست پلیس کشته شده‌اند.

این مقام سازمان ملل از «احماد آربری» و «تریون مارتین» هم به عنوان دیگر آمریکایی‌های سیاه‌پوستی یاد کرده که قربانی خشونت‌های نژادپرستانه از سوی عموم جامعه شده‌اند. 

همزمان کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت سلطه دموکرات‌ها است ، پس از کشته شدن چندین آمریکایی سیاه پوست به دست پلیس، از وزارت دادگستری خواست تا در مورد سوء رفتار سیستماتیک پلیس تحقیق کند.

جرالد نادلر ، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان و دیگر دموکرات ها در نامه‌ای به ویلیام بار دادستان کل خواهان تحقیق در این باره شدند.

در این نامه همچنین از دولت خواسته شده که از مقامات محلی مجری قانون بخواهد تحقیقات در مورد مرگ احمد آربری ، دیگر مرد سیاه پوستان غیر مسلح کشته شده توسط پلیس ا آغاز کنند.

نادلر نوشت: "اعتماد عمومی به اجرای عدالت کور پس از قتل آمریکایی های آفریقایی تبار تبدیل به یک آزمایش واقعی شده است."