X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 04 دی 1398

بازدید معاون حقوقی قوه قضاییه از معاونت تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری

حجت الاسلام دکتر محمد مصدق، با حضور در محل معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری با ماموریتها و فعالیتهای این معاونت آشنا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور، حجت الاسلام دکتر محمد مصدق، معاون حقوقی قوه قضاییه به اتفاق هیات همراه، روز سه شنبه سوم دی ماه ۱۳۹۸ با حضور در محل معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ضمن گفتگو با کارشناسان سامانه ملی قوانین و مقررات، در جلسه مشترکی با معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات و مدیران این حوزه، با ماموریت ها و فعالیتهای این معاونت آشنا شد.

در ابتدای جلسه، مهدی مهدی زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات به بیان توضیحاتی درخصوص سابقه تنقیح قوانین و مقررات و فعالیتهای معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات پرداخت.

وی در تبیین، ماموریت این معاونت در حوزه اطلاع رسانی قوانین و مقررات بیان داشت این خدمت از طریق سامانه های مختلفی انجام می شود که نخستین آنها سامانه رایانامه حقوقی بوده که از طریق آن آخرین قوانین، مقررات و آراء به صورت رایگان به ایمیل شهروندان ارسال می شود.

وی سپس به ایجاد پایگاه ملی اطلاع رسانی قوانین و مقررات اشاره کرد و ویژگی ها و قابلیتهای منحصر به فرد آن از جمله صفحات اختصاصی مربوط به مراجع وضع قانون و مقرره، دستگاههای اجرایی و تقسیم بندی موضوعی قوانین و مقررات را... تبیین نمود.

معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات افزود: با بسیاری از دستگاههای اجرایی تعامل کرده ایم تا مصوبات خودشان را در این پایگاه وارد نمایند تا مردم از درسردرگمی خارج شده و از مراجعه به سایتهای متعدد بی نیاز شوند.

مهدی زاده بیان داشت به منظور دسترسی سریعتر، امکان ایجاد صفحه ای اختصاصی مربوط به قوه قضاییه در پایگاه ملی قوانین و مقررات وجود دارد تا مقررات مربوط به این قوه در این قسمت بارگذاری شود. در ادامه این جلسه یکی از کارشناسان ارشد معاونت حقوقی رییس جمهور به ارایه توضیحاتی در خصوص سامانه ملی قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران پرداخت و به پرسشهای حاضران در این خصوص پاسخ گفت.

سپس معاون حقوقی قوه قضاییه، ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این جلسه از فعالیتهای صورت گرفته توسط معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حوزه تنقیح و اطلاع رسانی قوانین و مقررات قدردانی  و ابراز امیدواری کرد که تعاملات بیشتری بین دو قوه قضاییه و مجریه در این حوزه شکل گیرد تا امکان بهره مندی گسترده تر قضات و دیگر شهروندان فراهم شود.

مصدق، پس از پایان جلسه در بازدیدی از خانه کتاب معاونت تدوین، تنقیح و انتشارات قوانین و مقررات در جریان تهیه و انتشار کتابهای موضوعی و تنقیحی این معاونت قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این دیدار آقایان طهماسبی قائم مقام معاونت حقوقی قوه قضاییه و کیخاه فرزانه سرپرست اداره کل تنقیح قوانین و مقررات قوه قضاییه نیز حضور داشتند.