X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 23 تیر 1399

آینده تاریک پناهجویان در فرانسه/ محکومیت فرانسه در دادگاه حقوق بشر اروپا

دادگاه حقوق بشر اروپا فرانسه را به دلیل رفتار تحقیرکننده با پناهجویان محکوم اعلام کرد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اخیرا پنج پناهجو، از دولت فرانسه به دلیل رفتار بد با پناهجویان شکایت کرده‌اند. دادگاه حقوق بشر اروپا به این شکایت رسیدگی و فرانسه را  به دلیل رفتار تحقیر کننده با پناهجویان محکوم به پرداخت غرامت کرده است.

طبق گزارش روزنامه آلمانی فرانکفورتر آلگماینه، این نهاد اتحادیه اروپا با اشاره به شکایت چند مهاجر اعلام کرد، آن‌ها در خیابان‌ها می‌خوابند، دسترسی به تأسیسات بهداشتی ندارند، هیچ راهی برای امرار معاش ندارند و همواره در ترس به‌سر می‌برند که مبادا مورد حمله و سرقت واقع شوند.

دادگاه حقوق بشر اروپا مستقر در استراسبورگ اعلام کرد، در رسیدگی به این پرونده روشن شد دولت فرانسه در برخورد با این پناهجویان به منزلت آن‌ها احترام کافی نگذاشته است

دادگاه دولت فرانسه را به پرداخت بین ۱۰ هزار تا حدود ۱۲ هزار و ۴۰۰ یورو به هر کدام از شاکیان کرد. شاکیان دولت فرانسه را متهم کرده‌اند برای ماه‌ها از تأمین مالی آن‌ها طفره رفته و هیچ گونه حمایتی از آن‌ها نکرده است. دادگاه حقوق بشر اروپا اعلام کرده شاکیان در جریان رسیدگی به تقاضای پناهندگی خود باید در چادرهایی در خیابان زندگی می‌کردند. دادگاه به این نتیجه رسیده مقام‌های فرانسوی به وظایف خود در قبال متقاضیان پناهندگی طبق قوانین داخلی این کشور عمل نکرده‌اند.

برخی تحلیلگران مسائل اجتماعی در اروپا معتقدند آینده پناهجویان در این قاره و متعاقبا در کشورهایی مانند فرانسه بدتر از وضعیت فعلی خواهد بود.