X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: پنجشنبه 28 فروردین 1399

آیت الله رئیسی: پرستاران ما در بحران کرونا و صیات از سلامت مردم خوش درخشیدند

رئیس قوه قضائیه گفت: جامعه پزشکی و پرستاران ما با حرکتی مؤمنانه و خالصانه در سنگر دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‎الله سید ابراهیم رئیسی در دیدار مسئولان سازمان نظام پرستاری و نمایندگان پرستاران، با تقدیر از مجاهدت‎های پرستاران در صیانت از سلامت مردم به ویژه در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا، اظهار داشت: جامعه پزشکی و پرستاران ما با حرکتی مؤمنانه و خالصانه در سنگر دفاع از سلامت مردم خوش درخشیدند.

رئیس قوه قضاییه، مدیریت بیماری کرونا و دستیابی سریع به آمار بالای بیماران بهبودیافته را بهترین شاخص در تعیین میزان موفقیت جامعه پرستاری کشورمان عنوان کرد و افزود: کار عظیم پرستاران ما به ویژه شهدای مدافع سلامت، الگویی ماندگار برای پرستاران دنیا شده است.

آیت‎الله رئیسی خاطر نشان کرد که ملت ایران هرگز گذشت و فداکاری جامعه پزشکی و پرستاری را فراموش نمی‎کند و زحمات مخلصانه آنها در دفاع از سلامت مردم در برابر ویروس کرونا در تاریخ کشورمان ماندگار شده است.

آیت‎الله رئیسی در همین راستا «افزایش سرانه کادر پرستاری کارآمد و متعهد» و «عدالت در نظام پرداخت حقوق و مزایا» را مورد تأکید قرار داد و گفت: وقتی می گوییم اداره جامعه باید مبتنی بر عدالت باشد، این سخن شامل عدالت در نظام سلامت هم می‎شود و معنایش این است که هم در توزیع نیروی انسانی و هم در توزیع امکانات، اعتبارات و خدمات به عدالت رفتار است.

پیش از سخنرانی رئیس قوه قضائیه، مسئولان و جمعی از نمایندگان پرستاران نیز مشکلات و نیازهای این جامعه را مطرح کردند.

«عدم اجرای کامل قوانین مربوط به نظام پرستاری از جمله قانون بازنشستگی پیش از موعد»، «حمایت قضایی برای پرداخت معوقات پرستاران»، «لزوم حمایت قضایی از قربانیان خشونت علیه پرستاران» و «استفاده از نظرات سازمان نظام پرستاری در رسیدگی به پرونده‎های قضایی پرستاران در حوزه تخلفات حرفه‎ای و صنفی» از مشکلات و مطالبات پرستاران بود.

در پایان این دیدار، رئیس قوه قضاییه از خانواده‎های پرستاران شهید مدافع سلامت، نرگس خانعلی‎زاده، رامین عزیزی‎فر و احمد داستانی که در جریان مقابله با ویروس کرونا جان خود را از دست داده‎اند، تقدیر کرد.