X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 12 اسفند 1398

آیت الله رئیسی: سلامت مردم قابل معامله و مساحمه نیست/ برخورد جدی با احتکارکنندگان اقلام بهداشتی

رئیس قوه قضائیه گفت: احتکار اقلام بهداشتی در شرایط فعلی بازی با جان مردم است و سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست؛ با احتکار کنندگان برخورد جدی می شود.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله رییسی، رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای عالی قوه قضاییه ضمن تشکر از جامعه پزشکی و رسانه‌ای کشور خطاب به دادستان‌های سراسرکشور، گفت: به احتکار کنندگان اقلام بهداشتی و دارویی رحم نکنید.

وی با تأکید بر اینکه سلامت مردم قابل معامله و مسامحه نیست، افزود: احتکار اقلام بهداشتی درشرایط فعلی بازی با جان مردم است و نمی‌توان از این مسأله گذشت.

رییس قوه قضاییه ضمن تشکر از تلاش شبانه روزی همکاران قضایی در ترخیص زندانیان گفت: از همه ظرفیت‌های بخشنامه فعلی برای اعطای حداکثری مرخصی به زندانیان استفاده کنید. امروز همکاران ما در زندانها نسبت به مساله بهداشت زندان و زندانی خود را موظف می دانند و از ساعات اول هم پیگیر آن بوده و هستند ، بحمدالله در این قضیه همکاری خوبی هم با وزارت بهداشت و درمان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در آستانه سال نو هستیم، گفت:  هرساله مرخصی به زندانیان اعطا می شد و اکنون این مرخصی در زمان زودتری اعلام کردیم که زندانی های بیشتری بتوانند از آن بهره مند شوند ، تا آنجا که من خبر دارم بسیاری از زندانیان مشمول بخشنامه مرخصی شده اند و از آن استفاده کردند.

آیت الله رئیسی خاطرنشان کرد: امیدواریم این حرکت هم در بازاجتماعی شدن زندانیان نقش مهمی داشته باشد و هم بتواند بهداشت زندان را برای تعدادی که امکان مرخصی ندارند کاملأ تضمین کند و شرایط را به نحوی که برخی از خبرگزاری ها متأسفانه در خارج از کشور با عناد دنبال می کنند و حرف های درستی نیست چون دقتی که امروز در سربازخانه ها،زندانها و مراکز اداری می شود بسیار زیاد است و مراقبت‌های لازم صورت می گیرد .