X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 27 بهمن 1398

آیت الله رئیسی خبر داد: تشکیل پرونده برای "پیگیری قضایی ترور حاج‌قاسم" در دادسرای تهران

رئیس قوه قضاییه با اعلام خبر تشکیل پرونده برای پیگیری شهادت سردار سلیمانی در دادسرای تهران گفت: این موضوع مجدانه با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضاییه، وزارت خارجه و مسئولان عالی قضایی عراق دنبال خواهد شد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در بدو ورود به استان کرمان در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: امروز بیش از هر زمان، نفرت عمومی نسبت به آمریکا و آمریکایی‌ها در جهان برانگیخته شده و توجه جهان نسبت به سلحشوری و شخصیت شهید سلیمانی که نماد مبارزه با تروریست در دنیا بود، اتفاق افتاده است.

وی درباره پیگیری قضایی ترور شهید سلیمانی توسط نیروهای آمریکایی، گفت: مسئولان قضایی در جمهوری اسلامی و عزیزانی که در عراق با آنها تماس داشتیم، در حال پیگیری پرونده شهادت حاج قاسم هستند. پرونده‌ای در دادسرای تهران تشکیل و قضاتی مامور شده‌اند که کار را با همکاری معاونت بین‌الملل قوه قضاییه و وزارت امور خارجه و مسئولان عالی قضایی عراق دنبال کنند.

آیت‌الله رئیسی متذکر شد: ما کار را مجدانه دنبال می‌کنیم و تردید نداریم که به پاکی و طهارت خون شهید سلیمانی و برکت این خون بزرگی که به خون مطهر اباعبدالله‌الحسین (ع) متصل شده، انتقام خون حاج قاسم از قاتلان آمریکایی ایشان گرفته خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: در جریان این سفر با مسائل و مشکلات همکاران‌‌مان در استان کرمان بیشتر آشنا خواهیم شد تا با جمع همکاران ستادی دستگاه قضا بتوانیم اقداماتی برای رفع مشکلات مردم داشته باشیم.

رئیس قوه قضائیه همچنین با حضور در جمع  «خانواده‌های جان‌باختگان مراسم تشییع پیکر سپهبد سلیمانی در کرمان»، در رابطه با دغدغه بازماندگان که عزیزانشان شهید محسوب شوند، گفت: حتما خواست شما را پیگیری خواهم کرد.