X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 01 بهمن 1398

آیت الله جوادی آملی: بخش زیادی از آیات قرآن کریم مربوط به حقوق بشر است

آیت الله جوادی آملی گفت: موضوع حقوق بشر صریحأ در آیات مختلف قرآن کریم آمده و به حفظ این حقوق سفارش شده است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر،  آیت‌الله عبدالله جوادی آملی از مراجع عظام تقلید در پیام تصویری به «دومین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری با محوریت تروریسم دولتی آمریکا و انتقام سخت» که امروز(سه‌شنبه) در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت: موضوع حقوق بشر در قرآن کریم مبتکرأ آمده و قرآن حیات طیبه را به انسان آموخته است.

وی افزود: بخش وسیعی از آیات مکه در همان اوائل بعثت نازل شد که بخش مهمی از آن آیات مربوط به حقوق بشر است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در سوره «مدثّر» که در اوائل بعثت در مکه نازل شد سه بار کلمه بشر آمده است. قرآن مدعی دو رسالت است؛ سفیری از طرف آسمان به نام جبرئیل به زمین آمد و وحی آورد و یک سفیر الهی به نام پیامبر اکرم (ص) آمد و وحی را دریافت کرد؛ هر دو به بشریت مطالب ارزشمندی آموختند.

وی تأکید کرد: در قرآن آیاتی مربوط به مباحث مختلف ملی و بین‌المللی اشاره شده ، به وجود مبارک پیامبر که ستم‌های فراوانی از مشرکان دید اما نسبت به هیچ کافری شبانه حمله نکرد و در مکتب اسلام چنین چیزی وجود ندارد؛ اما ترامپ کافر، شبانه حاج قاسم سلیمانی را ترور کرد و این مسئله در هیچ مکتبی قابل قبول نیست.

آیت‌الله جوادی آملی ادامه داد: در قرآن آمده که با رهبران کفر مبارزه کنید چراکه اینها به هیچ حقوق بشر و میثاقی پایبند نیستند و این مبارزه نه بخاطر کفر آنها بلکه بخاطر متعهد نبودنشان به میثاقشان است.

وی در پایان گفت: امیدواریم بحث های دقیق و عمیق حقوق بشر اسلامی که عده ای متولی آن شده اند و تلاش و کوشش آنها مقدس است روزی در جوامع بشری اثر بگذارد که به امضاء و میثاق خود متعهد شوند .