X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 خرداد 1399

انتقال آب به ۳۰ روستای غیزانیه

خط انتقال آب از تاسیسات شیبان به صفیره به منظور افزایش فشار و حجم آب ۳۰ روستا در بخش غیزانیه اهواز به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، معاون عمرانی استانداری خوزستان اظهار داشت: با بهره برداری از این خط، حجم آب ۳۰ روستا از بخش غیزانیه به میزان سه برابر افزایش خواهد یافت. برای هشت روستا از دهستان مشرحات (یکی از دهستان‌های بخش غیزانیه) خط انتقال و شبکه توزیع به طول ۴۳ کیلومتر احداث شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

فاضل عبیات در گفتگو با صدا و سیما، افزود: آب مربوط به ۳۳ روستای دیگر از دهستان غیزانیه از خط انتقال چاه و مخازن کمتوله به روستای دهلایه تامین می‌شود و هم‌اکنون که این روستا‌ها با مشکلاتی رو به رو شده‌اند؛ ترتیبی اتخاذ شده تا با جدا ساختن روستا‌هایی از رامهرمز و رامشیر از خط دهلایه آب این ۳۳ روستا بهبود پیدا کند که این اقدامات ظرف ۱۰ روز آینده اجرا می شود.

گام نخست طرح انتقال خط آبرسانی به روستا‌های غیزانیه از توابع شهرستان اهواز عصر دیروز و یک هفته زودتر از موعد تعیین شده توسط شرکت آب و فاضلاب خوزستان به پایان رسید.

بخش غیزانیه در شرق اهواز پیش از این ۹۶ روستا داشت که بعضی از آن‌ها خالی از سکنه شده و اکنون تعداد آن‌ها به حدود ۸۰ روستا با حدود ۳۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

در این زمینه رییس جمهور نهم خرداد امسال به وزیر نیرو دستور داد حل کامل و سریع مشکل آب منطقه غیزانیه اهواز را به صورت مستمر پیگیری کند.