X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 مهر 1398

انتقاد شدید عضو سوئیسی کمیته مشورتی شورای حقوق بشر از سیاست خارجی این کشور

جان زیگلر، عضو سوئیسی کمیته مشورتی شورای حقوق بشر در یک کنفرانس مطبوعاتی در ژنو، انتقادات شدیدی را متوجه سیاست ها و رویکرد وزیر خاجه سوئیس و همچنین اتحادیه اروپا در مورد مسائل حقوق بشری نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وی که در پایان دوره عضویت خود در کمیته مشورتی با خبرنگاران صحبت می کرد، با اشاره به مواضع وزیر خارجه سوئیس در دو قضیه ونزوئلا و فلسطین، وی را یک فرد نالایق کامل دانست. وی تصمیم به همراهی با تحریم های امریکا علیه کاراکاس و اعمال محدودیت بر دیپلمات های ونزوئلایی از جمله منع دسترسی به حساب ها بانکی را نقض تعهدات سوئیس به عنوان میزبان دفتر سازمان ملل و باعث خدشه به جایگاه بین المللی سوئیس دانست.
در مورد قضیه فلسطین نیز، آقای زیگلر، مواضع وزیر خارجه سوئیس در قبال آژانس سازمان ملل برای امدادرسانی و کاریابی فلسطین (آنروا) را زیر سوال برد. اشاره وی به مواضع وزیر خارجه سوئیس در ماه مه گذشته بود که سازمان فوق را به دلیل محافظت از کمپ های پناهندگان به عنوان بخشی از مشکل دانسته و کمک های مالی سوئیس به آن آژانس را به دلیل سوء رفتار تعلیق کرده بود. وی واکنش وزیر خارجه سوئیس را در این رابطه یک فاجعه دانسته و ضمن دفاع از رئیس سوئیسی آنروا، شروع تحقیقات در این رابطه را بی پایه و اساس دانست.
عضو کمیته مشورتی سیاست خارجی سوئیس تحت مدیریت کاسیس (وزیر خارجه سوئیس) را مرکانتیلیستی و با محوریت سود اقتصادی به جای ارزشهای اساسی این کشور دانست.
جان زیگلر، یک سوسیال دموکرات است که به مواضع و بیانیه های چالش برانگیز مشهور می باشد. انتخاب وی برای عضویت در کمیته مشورتی در سال 2013 با انتقادهایی از جمله از سوی سامانتا پاور سفیر وقت امریکا در سازمان ملل به اتهام روابط نزدیک با معمر قذافی رهبر سابق لیبی روبرو شد. او انتقادات علیه خود را توهین آمیز و با هدف بی اعتبار نمودن شورای حقوق بشر دانسته است.
زیگلر در نظر دارد کتابی را بر اساس سفر اخیر خود به کمپ پناهجویان در یونان، جایی که  شاهد شرایط وحشتناکی بوده است منتشر کند. عنوان این کتاب، شرم ساری اروپا می باشد.