X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 05 بهمن 1398

آماری از تعداد زنان سرپرست خانوار در ایران/ آموزش مهارت های کسب و کار به زنان سرپرست خانواده

طبق آمار، زنان سرپرست خانوار ۳.۵ میلیون نفر هستند، اما لزوما همه این زنان نیاز به حمایت ویژه یا اشتغال ندارند و بسیاری از آن‌ها شاغل هستند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، معصومه ابتکار معاون‌ زنان و امور خانواده رئیس‌جمهور، گفت: بر اساس آمار، زنان سرپرست خانوار ۳.۵ میلیون نفر هستند اما لزوماً همه این زنان نیاز به حمایت ویژه یا اشتغال ندارند. بسیاری از آن‌ها شاغل هستند. ما بیشتر سراغ زنانی رفتیم که نیاز به اشتغال، حمایت و توان‌افزایی دارند و آن‌ها را هدف قرار دادیم.

وی افزود: شناسایی این زنان یکی از جهت‌گیری‌های عمده است. همکاری سازمان‌های مردم‌نهاد، دانشگاه‌ها، بخش‌های مختلف و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به عنوان پیشران در این طرح‌ها کلیدی بوده و موفقیت طرح را در حضور بخش خصوصی تضمین می‌کند. ما اکنون در حال اجرای چند طرح توان‌افزایی زنان سرپرست خانوار در سطح کشور هستیم.

ابتکار تصریح کرد: کل طرح‌ در سطح کشور حدود ۱۲ هزار نفر زن سرپرست خانوار را از ابتدا با مهارت‌های عمومی و زندگی آشنا می‌کند و بعد مهارت‌های کسب و کار و مهارت‌های اختصاصی مربوط به کسب و کارهایی که مزیت فردی و منطقه‌ای دارد و توانمندی‌هایی که خود بانوان دارند، آموزش داده می‌شود. مرحله بعد تامین زنجیره ارزش است که افراد، سرمایه‌گذاران و پیشران‌هایی از این طرح‌ها حمایت کنند و بازاریابی انجام دهند. هدف این است که به نتیجه برسیم و نتیجه نیز اشتغال پایدار برای این زنان است. این طرح در استان‌ها نیز مورد استقبال قرار گرفته است.