X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 15 مهر 1398

الفت: حمایت از فعالان اقتصادی و رونق تولید، راهبرد جدی امروز قوه قضائیه است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه گفت: راهبرد جدی امروز قوه قضائیه اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب درخصوص رونق تولید ،حمایت مادی، معنوی، قضایی و حقوقی از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی خصوصا صادرکنندگان کالا است .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر به نقل از روابط عمومی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، محمدباقرالفت در نشست مشترک با فعالان اقتصادی کیش گفت: با اجرای این راهبرد می توانیم از این مرحله سخت که به دلیل سوء مدیریت و تحریم های ناجوانمردانه ایجاد شده گذر کرده و به راه حل های اصولی دست یابیم.

وی مسائل بانکی و حل آن را مهمترین مشکلات و خواسته های فعالان اقتصادی کیش عنوان کرد و افزود با توجه به شرایط  اقتصادی کشور آنان را در باز پرداخت تسهیلات دچاره مشکل کرده و انتظار دارند در این شرایط سخت اقتصادی بانک ها آنان را تحت فشار مضاعف قرار ندهند و اجازه دهند بتوانند هم دیون خود را پرداخت کنند و هم چرخ اقتصاد بچرخد.

معاون رییس قوه قضاییه، همچنین مسائل گمرکی و ضرورت اجرای قوانین منطقه آزاد را از دیگر مسائل و خواسته های فعلان اقتصادی منطقه آزاد کیش ذکر کرد و افزود: بررسی مشکلات و خواسته های فعالان اقتصادی با هدف  رفع موانع تولید رویکرد دستگاه قضایی و از تاکیدات جدی رئیس قوه قضائیه است و ما خود را مکلف می دانیم که از این قشر ایثارگر در حوزه اقتصاد قدردانی و حمایت کنیم .

 الفت، برگزاری نشست مشترک با فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات و خواسته های آنان و تلاش برای  پاسخگویی و چاره جویی و ارائه راه حل در همان مناطق از اهداف سفر خود به کیش عنوان کرد و افزود: تلاش براین است که این مشکلات در محل حل شود و در صورت حل نشدن به مسئولان منتقل و در تهران و پیگیری شود.

این مقام قضایی، نشست مشترک با فعالان اقتصادی کیش را مهم و تعیین کننده دانست و افزود: ذخیره دانش تجاری، قدرت ریسک پذیری بسیار بالا و اعتمادی جدی به نظام از ویژگی های این فعالان است و همین امر موجب شده که سرمایه های خود را در کیش به عنوان یک منطق مرزی عرضه کنند.

وی تصریح کرد: فعالان اقتصادی برای عمران و آبادی کشور در چنین مناطقی مستقر شده اند و با وجود فرهنگ های مختلف بر یک نقطه مشترک تکیه کرده اند و کانون ها  و انجمن های اقتصادی تولیدی خوبی را در کیش ایجاد کرده اند، لذا وظیفه ما حمایت مادی و معنوی این قشر است. 

 معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به نشست خود با کارکنان دستگاه قضایی کیش گفت: ملاقات با کارکنان دستگاه های قضایی استان و مناطق، شنیدن خواسته ها و مشکلات آنان و ارجاع به رئیس قوه قضاییه برای حل و رفع این مشکلات از جمله برنامه های تدوین شده سفر معاونان دستگاه قضایی به مناطق مختلف کشور است.

 وی درخصوص حقوق و مزایای شاغلان دستگاه های دولتی در مناطق مرزی از جمله کیش گفت: مشکلاتی که به کار در حوزه های مالی کم برخودار یا مناطق با شرایط بد جوی و آب و هوایی و یا محروم یا به ظاهر حوزه های مالی برخوردار  مربوط است زندگی را بخصوص برای حقوق بگیران و ساکنان دراین مناطق سخت کرده است.

 الفت ادامه داد: ما در تلاش هستیم  رفاه را در همین مناطق برای کارکنان و حقوق بگیران تأمین کنیم و تلاش براین است که حقوق و مدت دوره مرخصی آنان را به دلیل بعد مسافت و هزینه های رفت و آمد افزایش دهیم .