X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 تیر 1399

البرز زارعی که جانش را برای صیانت از محیط زیست فدا کرد، "فداکار خدمت" محسوب می‌شود

وحید محمدی تبار با اشاره به درگذشت کوهنورد فداکاری که جان خود را در مهار آتش جنگل های دیل گچساران از دست داد، گفت: این جوان فداکار بر اساس قانون «فداکار خدمت» محسوب می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، امروز یکشنبه تشییع جنازه یک شهروند و کوهنورد فداکار کهگیلویه و بویراحمدی که دوازدهم خرداد هنگام مهار آتش در جنگل‌های دیل دچار سوختگی شده بود، برگزار شد.

البرز زارعی که بصورت داوطلبانه در عملیات مهار آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های کوه دیل گچساران در محاصره آتش قرار گرفت و دچار سوختگی شدید شد، بعد از چندین روز بستری در بیمارستان‌های یاسوج و اصفهان درگذشت.

وحید محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این زمینه، گفت: کوهنورد عضو سبزگامان طبیعت گچساران که بر اثر سوختگی در آتش سوزی جنگل های این شهرستان جان خود را از دست داد براساس قانون فداکار راه خدمت محسوب می شود.

وی افزود: کارکنان دستگاه ها و اشخاصی که داوطلبانه یا به درخواست سازمان مدیریت بحران کشور در پاسخ به فراخوان درحوادث و بحران‌ها، تحت مدیریت این سازمان به هر نحو همکاری می‌کنند، در صورت آسیب یا فوت ناشی از انجام وظایف محوله به عنوان «فداکار خدمت» شناخته می‌شوند.

گفتنی است سال جاری ۲ آتش سوزی بزرگ در جنگل و مراتع گچساران پس از چند روز تلاش امدادگران و با بکارگیری تجهیزات هوایی ارتش و سپاه مهار شد.