X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 19 اسفند 1398

افشاگری اینترسپت درباره نقش دلارهای سعودی در تغییر عملکرد دیده بان حقوق بشر

مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر متهم به دریافت حق السکوت از یک میلیاردر سعودی برای کتمان نقض حقوق بشر شد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در گزارشی نوشت: یک میلیاردر سعودی به «کن راث» مدیر اجرایی دیده بان حقوق بشر، مبلغ هنگفتی حق السکوت پرداخت کرده که از تجاوزات جنسی کارگران در شرکت های سعودی پرده برداری نکند.

الکس ایمونز یکی از گزارشگران پایگاه خبری اینترسپت در این رابطه گزارش داد که چندی پس از برملا شدن این ماجرا ، دیده بان حقوق بشر دریافت پول از سوی مدیر این دیده بان را رد کرد و آن را کمک مالی به این مؤسسه برشمرد.

بر اساس این گزارش، در سال 2012 راث با « محمد بن عیسی الجابر» تفاهمنامه ای برای دریافت کمک های مالی در خصوص همجنسگرایان امضا کرده که در ازای آن این میلیاردر سعودی مبلغ 470 میلیون دلار ، به دیده بان حقوق بشر کمک مالی پرداخت کرده است.

این در حالی است که در همان سال یک شرکت ساختمانی سعودی که متعلق به الجابر است بیش از 6 ماه به کارگران حقوق و دستمزد پرداخت نکرده بود و پس از اینکه کارگران تهدید به شکایت از کارفرما کردند تازه موفق به دریافت بخشی از دستمزد خود شدند .

دیده بان حقوق بشر پس از این ماجرا در بیانیه ای اعلام کرد: تحقیقات در این خصوص به زودی شروع خواهد شد چرا که دریافت این پول به عنوان حق السکوت در تضاد کامل با ارزش های اصلی ما و حقوق بشر است.