X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 28 بهمن 1398

افزایش مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه/ کاهش آسیب های اجتماعی با کمک این نهادها

رئیس قوه قضائیه گفت: همه بخش‎های قوه قضائیه براساس دستورالعمل مشارکت و نهادهای مردمی قوه قضائیه باید ارتباط خود با سازمان‎های مردم‎نهاد را به دورترین نقاط کشور تسری دهند تا تعاملات با گروه‎هایی که دلسوز مردم بوده و برای خدمت به مردم تلاش می‎کنند، ضابطه‎مند و نهادینه شوند.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، رئیس قوه قضائیه در آِیین رونمایی از دستورالعمل مشارکت و تعامل نهادهای مردمی و قوه قضائیه اظهار داشت: در سایه نشست‎های همفکری و هم اندیشی نخبگان با دستگاه قضائی و بهره مندی از عقول مختلف در عرصه تصمیم‎گیری و تصمیم‎سازی و اجرا، بدون تردید قوه قضاییه قوی تر می شود.

وی با بیان اینکه سند همکاری سازمان‎های مردم نهاد با قوه قضائیه طی شش ماه کار کارشناسی تدوین شده است، ادامه داد: همه بخش‎های قوه قضائیه و روسای سازمان‎ها و معاونین بر اساس این دستورالعمل باید ارتباط خود با سازمان‎های مردم‎نهاد را تعریف کنند و این حس همکاری را به همه بخش‎های قضائی حتی در دورترین نقاط کشور تسری دهند تا تعاملات با گروه‎هایی که دلسوز مردم بوده و برای خدمت به مردم تلاش می‎کنند، ضابطه‎مند و نهادینه شوند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به جلسات فصلی مقام معظم رهبری با مسئولان دستگاه‎های مختلف برای مقابله با آسیب‎های اجتماعی، تأکید کرد:  رهبر انقلاب فرمودند به سراغ مردم بروید، ایشان نسبت به آسیب های اجتماعی نگران هستند و باید این آسیب‎ها حل شود. به نظرم آسیب های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد و موضوعاتی که برای همه ما رنج‎آور است، با به میدان آمدن مردم نهادها حل شده یا به حداقل ممکن می‎رسد.

گفتنی است دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی با قوه قضائیه با رویکرد استفاده از ظرفیت مغفول مانده همه گروه‎ها و نهادهای مردمی تدوین شده و اهداف آن تقویت رویکرد مشارکت مردمی و افزایش تعامل سازمان های مردم نهاد با قوه قضائیه، تسهیل عملکرد نهادهای مردمی در موضوعات مختلف، ارتقاء توانمندی و تقویت ظرفیت نهادهای مردمی و بهره‎مندی از ظرفیت این نهادها در راستای تحقق اهداف و ماموریت‎های دستگاه قضائی عنوان شده است.