X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 07 اسفند 1398

افزایش بودجه قانون حمایت از معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: از سوی سازمان برنامه و بودجه با ابلاغ سازمان هدفمندی یارانه‌ها، مبلغ ۱۷۸ میلیارد تومان دیگر برای قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت ابلاغ و به حساب واریز شده است.

وحید قبادی دانا در خصوص افزایش بودجه قانون حمایت از معلولان اظهار داشت: این مبلغ جهت اجرای بخش دیگری از قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت طی روزهای آینده هزینه خواهد شد.

وی با اشاره به ماده ۲۷ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت خاطرنشان کرد: طبق این ماده، علاوه بر پرداخت مستمری، مبلغ بین ۳۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان برای افراد دارای معلولیت شدید و خیلی شدید که در دهک درآمدی ۱، ۲ و ۳ قرار دارند، هر سه ماه یک بار واریز خواهد شد که از این محل برای ماه های دی، بهمن و اسفند واریز می شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با یادآوری اینکه در ماه های قبل این مبلغ برای ماه های مهر، آبان و آذر واریز شده بود، گفت: همچنین در اجرای ماده ۱۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مبنی بر پرداخت حق بیمه سهم کارفرما برای کارفرمایانی که افراد دارای معلولیت را به کار گرفتند و مبلغ حق بیمه پرداخت کردند، سهم آنان تا پایان سال از این محل پرداخت خواهد شد.

قبادی دانا افزود: همچنین درباره موضوع پرداخت یارانه مراکز نگهداری شبانه روزی، سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولین ذهنی و جسمی و حرکتی و یارانه مراکز روزانه توانبخشی افراد دارای معلولیت  پرداخت خواهد شد.