X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 07 اردیبهشت 1399

اعتراض وزارت خارجه ایران به مسدودسازی رسانه‌های ایرانی از سوی امریکا

وزارت خارجه ایران به اقدام امریکا در مصادره و مسدود سازی دامنه سایت رسمی روزنامه ایران اعتراض و آن را مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و آزادی بیان دانست .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، در پی اقدامات خصمانه امریکا علیه ایران روز گذشته، دامنه سایت رسمی روزنامه ایران از سوی دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری امریکا (اوفک) مصادره و مسدود شد.

وظیفه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی امریکا ، برنامه‌ریزی و اجرای تحریم‌های اقتصادی و تجاری در حمایت از اهداف امنیت ملی و سیاست خارجی امریکا است. اوفک پیش از این به بهانه اختیارات ضدتروریسم خود علیه نهاد‌های قانونی مالی، اجرایی و رسانه‌ای ایران اقدام کرده بود که مسدود کردن سایت روزنامه ایران با ۲۵ سال سابقه انتشار جزو آخرین اقدامات غیرقانونی این نهاد امریکایی است.

اقدام وزارت خزانه‌داری امریکا در حالی صورت گرفت که شعار غربی ها و در رأس آن‌ها امریکا مبنی بر «جریان آزاد اطلاعات» سال‌هاست گوش فلک را کر کرده و آن‌ها به همین بهانه واهی بسیاری از دولت‌های مستقل را به انسداد آزادی شهروندان و حقوق بشر متهم و تحت تحریم قرار داده اند.

واکنش وزارت خارجه ایران به تصمیم آمریکا برای ایجاد محدودیت رسانه‌ای

حساب توئیتری وزارت امور خارجه ایران در فضای مجازی در این زمینه نوشت‏: جمهوری اسلامی ایران قویا تصمیم خزانه داری آمریکا در مسدودسازی دسترسی به دامنه اینترنتی رسانه های ایرانی را که مغایر با اعلامیه جهانی حقوق بشر و آزادی بیان است، محکوم می کند.

وزارت خارجه در ادامه این توئیت آورده است : اقدام این رژیم در ساکت کردن جریان رسانه ای بدیل، آمریکا را به نقض کننده اصلی نظم قانون محور بین‌الملل تقلیل داده است.