X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 17 خرداد 1399

اعتراضات سراسری در ۵۰ ایالت امریکا/ استفاده پلیس امریکا از سلاح شیمیایی علیه معترضان

تمامی ایالت‌های آمریکا در پی رفتار خشونت آمیز پلیس این کشور با جرج فلوید، درگیر اعتراضات هستند و نیروهای گارد ملی از تمامی روش ها برای سرکوب معترضان استفاده کرده اند.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، اعتراضات فراگیر در آمریکا در نتیجه قتل یک مرد سیاه‌پوست به نام «جورج فلوید» به دست یک افسر سفیدپوست پلیس به نام «دِرِک چاوین» در شهر مینیاپولیس ایالت مینه‌سوتا در حالی ادامه دارد که پلیس این کشور برای سرکوب معترضان از تمامی روش های خشونت بار استفاده کرده اما این اقدامات خشونت آمیز هیچ تأثیری در فروکش کردن خشم مردم در سراسر ایالات متحده نداشته است .

آمریکا

در حال حاضر تک‌تک ایالت‌های آمریکا یعنی ۵۰ ایالت آمریکا و پایتخت این کشور درگیر اعتراضات مردمی هستند.

دست‌کم ۵۸۴ شهر، در ۵۰ ایالت آمریکا شاهد تظاهرات‌های مردمی هستند و این اعتراضات همچنان در حال افزایش به تمامی شهرهای ایالات متحده امریکاست .

آمریکا

بیش از ۳۰,۰۰۰ نیروهای گارد ملی در دست‌کم ۲۷ ایالت آمریکا به علاوه واشنگتن برای سرکوب معترضان وارد عمل شده‌اند.

فرمانداران و شهرداران آمریکایی در نقاطی که اعتراضات گسترده برگزار می‌شود، مقررات منع آمدوشد برقرار کرده‌اند. این مقررات در دست‌کم ۲۹ شهر، از جمله در واشنگتن، و حتی به شکل سرتاسری در ایالت آریزونا وضع شده است. به‌رغم وضع این مقررات، معترضان در بسیاری از نقاط آمریکا توجهی به منع آمدوشد نکرده‌اند و تا ساعت‌ها پس از شروع اجرای این مقررات همچنان به اعتراض ادامه می‌دهند.

در سرتاسر آمریکا نزدیک به ۱۰هزار نفر بازداشت شده‌اند. طبق آخرین گزارش‌ها، لس‌آنجلس با ۲,۷۰۰ مورد بازداشت رکورددار است، نیویورک با ۱,۵۰۰ مورد بازداشت در جایگاه دوم است، و در هر یک از شهرهای دالاس، هیوستون و فیلادلفیا نیز چندصد معترض بازداشت شده‌اند.

این در حالی است که، «گرگ دوکت»، وکیل آمریکایی در صفحه توئیتر خود تصاویری را منتشر کرده که نشان می‌دهد پلیس فدرال در واشنگتن از سلاح شیمیایی علیه معترضان و خبرنگاران استفاده کرده است.


استفاده از سلاح شیمایی علیه معترضان در امریکا