X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 19 فروردین 1399

اسماعیلی: چرخ اقتصاد و معیشت مردم باید بچرخد به گونه ای که سلامت شهروندان هم حفظ شود

اسماعیلی با اشاره به شیوع کرونا در کشورمان گفت: باید چرخ اقتصاد و معیشت مردم بچرخد؛ به گونه‌ای که سلامت شهروندان هم به مخاطره نیفتد و این موارد قابل جمع است.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک میلاد امام زمان (عج) اظهار داشت : دستورالعمل رئیس قوه قضائیه برای مبارزه با شیوع کرونا دقیقاً منطبق با سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه در سطح ملی عضو این ستاد است و رویکرد مصوبات ستاد ملی و استانی با حضور دادستان‌ها و دادستان کل کشور ، لحاظ سلامت شهروندان همزمان با توجه به اقتصاد و معیشت آن‌هاست که هر دو بایستی مورد توجه قرار گیرد.

اسماعیلی افزود: باید چرخ اقتصاد و معیشت مردم بچرخد؛ به گونه‌ای که سلامت شهروندان هم به مخاطره نیفتد و این موارد قابل جمع است. بین دیدگاه‌های سران قوا و قوه قضاییه و دیگر قوا در این موضوع هیچ فاصله‌ای نیست .

وی در خصوص آخرین پرونده قصور درباره سیل سال گذشته گفت: سال گذشته در ایام نوروز سیلاب‌هایی را در استان‌های مختلف داشتیم و آنجا اعلام کردیم که بنای قوه قضائیه بر این است که علل و زمینه‌های وقوع این سیلاب‌ها و آسیب دیدن جمعی از شهروندان بررسی شود. در استان فارس رای پرونده صادر شده و هم شخصیت حقوقی شهرداری و هم شهرداران وقت به محکومیت کیفری و پرداخت دیه به درگذشتگان و جبران خسارت در حق خسارت دیدگان محکوم شده‌اند؛ این رای هنوز قطعیت پیدا نکرده است.

اسماعیلی در ادامه درباره برخی انتقادات از دستگاه قضا درپی شیوع کرونا و اعطای مرخصی به زندانیان گفت: این اقدام قوه قضاییه در جهان به یک الگو تبدیل شد؛ این مطلب مکررا مطرح می‌شود که چرا این اقدام بزرگی که ایران انجام داده است، در برخی از کشور‌ها از جمله آمریکا که بیشترین زندانی را دارد، انجام نمی‌دهند و چرا نسبت به زندانیان اتباع بیگانه که ما خیلی از زندانیان اتباع بیگانه را مرخصی دادیم، اقدام نمی‌کنند؟

سخنگوی قوه قضاییه گفت: از مساعدت‌های نیروی انتظامی در این ایام کمال تشکر را دارم. درست است که زندانیان مجرم هستند و باید مجازات شوند، اما آنها حقوقی دارند و در زمره حقوق آن‌ها، حق حیات، حق سلامت و حق بهداشت عمومی است و در این موضوع با کمک وزارت بهداشت و درمان و بخش‌های مختلف تمام اقدامات حوزه بهداشتی در زندان‌ها انجام شده است.