X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد 1399

اسماعیلی: دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد

سخنگوی قوه قضائیه گفت: موسوی مجد اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و ۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضائیه در حاشیه مراسم معارفه رییس سازمان زندان‌ها، در جمع خبرنگاران درباره پرونده سیدمحمود موسوی مجد، اظهار داشت: این پرونده مربوط به سال ۹۷-۹۸ است و متهمین دیگر پرونده را حضور ذهن ندارم. دستگیری موسوی مجد ربطی به حادثه تروریستی شهادت سردار سلیمانی ندارد.

وی تصریح کرد: در سنوات قبل به لحاظ ارتباطی که با این مجموعه داشته، اطلاعاتی در حوزه دفاعی و نظامی ما به ویژه در ارتباط با وزارت دفاع و نیروی قدس سپاه و تردد‌ها و اقامت‌های شهید حاج قاسم سلیمانی در سال‌های ۹۶ و۹۷ را به سرویس سیا و موساد داده است.

اسماعیلی افزود: ارتباط این جاسوس به لحاظ اینکه مقیم سوریه بوده و خانواده اش مقیم سوریه هستند، در همان کشور با نیرو‌های مستشاری ایران بوده و اطلاعاتی را از حوزه فعالیت آن‌ها و وزارت دفاع جمع آوری می‌کرده و به دشمن می‌داده است.

وی همچنین در گفتگو با شبکه خبر در خصوص دستگیری قاضی منصوری متهم ردیف نهم در پرونده اکبر طبری با همکاری پلیس بین المللی، گفت: این فرد در رومانی دستگیر شده اما چون هیچ پروازی به دلیل شیوع کرونا انجام نشده، همچنان در اختیار اینترپل است و هنوز به ایران منتقل نشده است. در صورت برقراری پروازها به ایران یا کشورهای همسایه، انتقال این متهم انجام خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه به سایر متهمانی که خارج از کشور به سر می برند توصیه کرد به کشور بازگردند تا به اتهاماتشان رسیدگی شود.