X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: پنجشنبه 11 اردیبهشت 1399

ارزی که با تلاش های زیاد برای عبور از تحریم های ظالمانه امریکا به دست می آید نباید حیف و میل شود

رییس قوه قضائیه گفت: فرآیند تامین ارز مورد نیاز کشور در دوران تحریم ظالمانه امریکا پیچیده و دشوار است؛ نباید اجازه داد ارزی که با تلاش‎های بانک مرکزی برای عبور از تحریم و به سختی به دست می‌‎آید حیف و میل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، آیت الله رئیسی در دیدار با رییس بانک مرکزی، ضمن تقدیر از اقدامات این بانک در دوران تحریم ظالمانه امریکا و تامین ارز مورد نیاز کشور، اظهار داشت: بانک مرکزی در دوران تحریم که دولت امریکا و وزارت خزانه داری به دنبال افزایش فشار برمردم ایران است با اقدامات قابل تقدیر خود در تلاش برای عبور کشور از این مرحله و تامین ارز مورد نیاز کشور است.

آیت‎ الله رییسی افزود: در مرحله اجرای سیاست‎های کلان پولی هم لازم است ساختار‌های فسادزا در نظام پولی و بانکی کشور اصلاح شود و با نظارت قوی جلوی سواستفاده عده‌ای فرصت طلب و سوداگر که به بیت‌‎المال و منابع مردم رحم نمی‎کنند گرفته شود.

رییس قوه قضاییه به پیچیدگی و دشواری فرآیند تامین ارز مورد نیاز کشور در دوران تحریم ظالمانه امریکا اشاره کرده و گفت: ارز را نباید دست دلال داد و نباید اجازه داده ارزی که با تلاش‎های بانک مرکزی برای عبور از تحریم و به سختی به دست می‌‎آید حیف و میل شود.در این حوزه دستگاه قضایی کشور از جایگاه کارشناسی و نظارتی و نقش تنظیم گری بانک مرکزی در حوزه پولی بانکی کشور پشتیبانی می کند.