X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اردیبهشت 1399

اردنی ها پلیس اسرائیل را تعلیم می دهند!/جنایت های ضدانسانیG4s داد سازمان ملل را درآورد/عکس

دفتر سازمان ملل در اردن شرکت G4s را بدلیل نقض حقوق بشر کنار می‌گذارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، وب سایت الکترونیک اینفدا در گزارشی به نقل از سازمان ملل متحد نوشت: هر شش دفتر نمایندگی سازمان ملل در اردن اکنون قراردادهایشان را با شرکت G4S لغو کرده‌اند؛ G4S یک شرکت امنیتی خصوصی است که سابقه طولانی در مشارکت در جنایات اسرائیل دارد.

به گفته جنبش BDS در اردن (یا جنبش بایکوت، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل دفتر «برنامه پیشرفت و توسعه سازمان  ملل متحد» در اردن قراردادش را با این شرکت بریتانیایی را تمدید نخواهد کرد.

به نقل از جنبش BDS در اردن، یک شرکتی که نامش گفته نشده است نیز اعلام کرده که قراردادش با G4S را تمدید نخواهد کرد.

کمیته ملی جنبش BDS -که سازمانی فلسطینی است که هماهنگی برای بایکوت فعالیت‌‌های اسرائیل را انجام می‌دهد – از تصمیم «برنامه پیشرفت و توسعه سازمان  ملل متحد» و شرکتی که نام آن برده نشده استقبال کرد؛ این دو بر اساس این تصمیم و برای پایبندی به تعهدات قانونی و اخلاقی خود، G4S را که از طریق همکاری با پلیس اسرائیل، در نقض حقوق فلسطینیان و قوانین بین‌المللی با اسرائیل همدستی کرده است را کنار گذاشتند.

G4S که بزرگترین شرکت امنیتی خصوصی در جهان است،‌ در زندان‌های اسرائیل که در آن‌ها فلسطینیان بدون اتهام و محاکمه نگهداری می‌شوند فعالیت داشته است. این شرکت لوازم و خدماتی  را در اختیار شهرک‌ها و پاسگاه‌های نظامی اسرائیلی قرار داده است.

این شرکت زندان‌ها و بازداشتگاه‌های نوجوانان را در ایالات متحده و انگلستان را مدیریت کرده است و در موارد نقض حقوق بشر و حقوق کار، در آفریقا گرفته تا زندان‌های ساحلی استرالیا که پناهدگان در آن زندانی می‌شوند مشارکت داشته است.

کارمندان شرکت G4S در آمریکا بخاطر اعمال خشونت بسیار روی زندانیان،‌ از جمله تجاوز جنسی و قتل،‌مورد بازجویی قرار گرفته اند.

این شرکت که از سال 2012 توسط یک کمپین بین‌المللی بخاطر معاملات تجاری با اسرائیل هدف قرار گرفته است، قراردادهایی به ارزش میلیون‌ها دلار را در سراسر جهان از دست داده است.

فلسطینی ها با کمپین #UNDropG4S  (سازمان ملل G4S را کنار بگذار) خواستار آن شدند که سازمان ملل به قراردادهای دفاتر خود با این شرکت با ارزشی برابر با 20 میلیون دلار پایان دهد.

هرچند G4S در سال 2016 اعلام کرد که به بیشتر تجارت خود با اسرائیل خاتمه می‌دهد، این شرکت همچنان مدیریت آکادمی پلیس اسرائیل در اورشلیم را بر عهده دارد که در آن به نیروهای اسرائیلی تاکتیک‌های سرکوب را یاد می‌دهند.

 


 با شرکت G4S

 


پیش از آن که «برنامه پیشرفت و توسعه سازمان  ملل متحد» در اردن این تصمیم را اتخاذ کند،  دفتر محلی «زنان سازمان ملل » نیز در سال 2017 قراردادش را با G4S لغو کرده بود.

دفاتر سازمان برنامه جهانی غذا در اردن، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد برای پناهندگان، سازمان کودکان  یونیسف، و دفتر خدمات پروژه‌ای سازمان ملل نیز در سال‌های اخیر شرکت G4S را کنار گذاشته‌اند.

جنبش BDS در اردن اعلام کرد که کمپین جهانی علیه شرکت G4S «تا پایان همکاری آن با رژیم استعماری اسرائیل»  ادامه دارد.