X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 19 آبان 1398

ارجاع طرح کاهش مجازات حبس تعزیری به کمیسیون حقوقی و قضایی برای بررسی بیشتر

طبق تصمیم نمایندگان مجلس طرح کاهش مجازات حبس تعزیری جهت اصلاح و بررسی بیشتر به مدت سه هفته به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، طرح «کاهش مجازات حبس تعزیری» امروز یکشنبه ۱۹ آبان ماه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

 
علی لاریجانی در جریان بررسی ماده واحده این طرح و ابهامات آن گفت: برخی موارد مثل شرارت، کودک آزاری و زن آزاری و سرقت در این طرح دیده نشده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرو پیشنهادی عنوان کرد که این طرح  به مدت سه هفته جهت اصلاح و بررسی بیشتر، به کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ارجاع شود.
 
نمایندگان با ۱۱۳ رای موافق، ۷۹ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن، با این پیشنهاد موافقت کردند.

 کلیات طرح «کاهش و تقلیل مجازات حبس تعزیری» عصر ۱۳ آبان در حالی در کمیسیون تخصصی «حقوقی و قضایی مجلس» با حضور کارشناسان رد شده بود که کلیات آن طرح با رای شکننده‌ای در جلسه علنی ۱۴ آبان مجلس تصویب شد.


در جریان تصویب کلیات این طرح، از مجموع ۲۸۸ نماینده مجلس، صرفاً ۱۹۸ نماینده در صحن علنی حضور داشتند یعنی ۹۰ نماینده غایب بودند.

از مجموع ۱۹۸ نماینده حاضر هم فقط ۱۸۷ نماینده در رای‌گیری شرکت کردند یعنی ۱۱ نماینده علی‌رغم حضور در صحن علنی مجلس، در رای گیری شرکت نکردند.

۹ نماینده مجلس نیز علی رغم استماع نظرات مخالفان و موافقان رای ممتنع دادند!

سرانجام کلیات طرح «تقلیل مجازات حبس تعزیری» در حالی با ۱۱۵ رای موافق و ۶۳ رای مخالف تصویب شد که نظر ۱۱۰ نماینده مجلس در چنین تصمیمی دخیل نبود.