X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: دوشنبه 09 تیر 1399

ارائه گزارشی از نشست مشترک معاونت بین الملل قوه قضاییه با سفرای خارجی در ایران

معاون بین‌الملل قوه قضائیه گفت: در نشست اخیر سفرای خارجی، علاوه بر تبیین نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به موضوع حقوق بشر و بیان برخی دستاوردهای آن از سوی دبیر ستاد حقوق بشر، بر آلوده شدن حقوق بشر به ویروس سیاست توسط دولت‌های غربی، به عنوان بزرگترین تهدید حقوق بشر تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حقوق بشر، علی باقری معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه در جلسه امروز مسئولان عالی قوه قضائیه،گزارشی از برگزاری نشست مشترک با ۴۰ تن از سفرا و کارداران کشورهای خارجی و نیز چند تن از رؤسای دفاتر سازمان‌های بین‌المللی در تهران ارائه کرد و افزود: در این نشست رئیس سازمان زندان‎ها گزارشی از مدیریت بحران کرونا در زندان‎های کشور و روند اعطای مرخصی به بیش از ۱۲۰ هزار زندانی در مدت اخیر ارائه داد که این گزارش مورد توجه شرکت‎کنندگان در جلسه قرار گرفت.

به گفته معاون بین‌الملل قوه قضاییه، خانم نقی‎‎زاده سرپرست دادسرای ویژه نوجوانان و اطفال نیز از دیگر سخنرانان جلسه مذکور بود که گزارشی از فعالیت‎ها این دادسرای ارائه کرد که مورد استقبال شرکت‎کنندگان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این نشست علاوه بر تبیین نگاه راهبردی جمهوری اسلامی ایران به موضوع حقوق بشر و بیان برخی دستاوردهای آن از سوی دبیر ستاد حقوق بشر، بر آلوده شدن حقوق بشر به ویروس سیاست توسط دولت‌های غربی، به عنوان بزرگترین تهدید حقوق بشر تأکید شد.

باقری خاطرنشان کرد: در پایان نشست مذکور، چند تن از سفرا نیز به بیان دیدگاه‌های خود پرداخته و سؤالاتی را مطرح کردند که از سوی دبیر ستاد حقوق بشر پاسخ داده شد.