X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: یکشنبه 01 تیر 1399

اذعان مقامات رسمی دنیا به نهادینه شدن نژادپرستی در آمریکا

دبیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی گفت: امروز مقامات رسمی دنیا به سیستم نژادپرستی آمریکا اعتراف می‌کنند و این سیستم هیچ وقت نمی‌تواند مدافع حقوق بشر باشد.

سید محمدجواد هاشمی‌نژاد با اشاره به هفته حقوق بشر آمریکایی، بیان کرد: طی سال‌های گذشته همه موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا و غربی‌ها علیه کشورمان انجام شده و سال‌ها ما به دنیا اعلام می‌کردیم ناقضین حقوق بشر همان کسانی هستند که ادعای حقوق بشر دارند و امروز این موضوع مقابل چشمان دنیا واقع شده است.

دبیرکل بنیاد هابیلیان با اشاره به قتل جورج فلوید سیاه‌پوست آمریکایی توسط پلیس این کشور گفت: تمامی مصادیق نقض حقوق بشر که آمریکا در اسناد بین‌المللی تعریف کرده امروز در این کشور توسط پلیس رسمی انجام می‌شود و مورد حمایت مدیران آن است.

وی با بیان اینکه پلیس امریکا با پشت‌گرمی سیستم این کشور اقدام به قتل ناجوانمردانه جورج فلوید کرده است افزود: امروز مقامات رسمی دنیا به سیستم نژادپرستی امریکا اعتراف می‌کند و این سیستم هیچ وقت نمی‌تواند مدافع حقوق بشر باشد.

هاشمی‌نژاد در پایان تاکید کرد: امروز عصر روشنگری و عصر ملت‌ها است و استکبار نمی‌تواند همانند گذشته ملت‌ها را به استثمار بکشد. با فریب و نیرنگ آن‌ها را چپاول کند و خود را در پس چهره فریبکارانه مدافع حقوق بشر پنهان کند.

از ۶ تا ۱۲ تیر به مدت یک هفته به صورت نمادین برای بازخوانی و افشای حقوق بشر رژیم آمریکا به عنوان بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان نام‌گذاری شده است.