X
GO
آرشیو از سال 1388 تا مرداد 1399
تاریخ انتشار: چهارشنبه 10 اردیبهشت 1399

احتمال هفت برابر بودن تعداد زندانیان مبتلا به کرونا در انگلیس

نهادهای بهداشتی انگلیس در گزارشی اعلام کردند: تعداد موارد تأیید شده ی زندانیان مبتلا به ویروس کرونا، یک هفتم آمار واقعی می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ستاد حفوق بشربه نقل از روزنامه ایندیپندنت، اداره بهداشت عمومی انگلیس اعلام کرد: طبق آمارها امکان ابتلای 1783 نفر دیگر علاوه بر 304 مورد اعلام شده در زندانهای انگلیس و ولز وجود دارد.

بر اساس گزارشی که توسط وزارت دادگستری بریتانیا منتشر شده است، دسترسی به انجام آزمایش برای زندانیان محدود شده و در نتیجه رقم اعلام شده تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در زندانها را نشان نمی دهد.

این گزارش پس از آن منتشر شد که رابرات باکلند، وزیر دادگستری روز دوشنبه در صحبت با نمایندگان پارلمان گفت: تنها 33 زندانی یعنی کمتر از یک درصد زندانیانِ واجدالشرایط برای آزادی مشروط، تحت برنامه آزادسازی اضطراری زندانیان، از زندان خارج شده اند.

این در حالی است که وزارت دادگستری در تاریخ 4 آوریل اعلام کرده بود قصد دارد تعداد 4000 زندانی که در حال سپری کردن دو ماه آخر دوره ی حبس خود می باشند را آزاد سازد اما روز بعد لوسی فریزر، از وزرای کابینه دولت اعلام کرد تنها چند صد نفر از زندانیان آزاد شدند.

 بر اساس گزارش اداره ی بهداشت عمومی انگلیس در نبود واکسن و درمان مناسب، خطر شیوع گسترده ی ویروس در زندان باقی است و این خطر می تواند با بازگشت اوضاع اجتماعی به طور نسبی به حالت قبل و برداشته شدن محدودیتها افزایش شدیدی پیدا کند.

طبق تخمینی که گزارش مذکور ارائه داده است، با در نظر گرفتن اقدامات انجام شده پیش بینی می شود تعداد 2800 مورد ابتلا و صد مورد فوت در زندانها رخ دهد.

دیوید لامی، یکی از نمایندگان پارلمان در این رابطه گفت: واقعیت این است که دولت از مقیاس واقعی شیوع ویروس کرونا در زندانها اطلاعی ندارد چرا که از تعداد ناچیزی از کارکنان و زندانیان آزمایش گرفته شده است.

وی افزود: شیوع گسترده ی ویروس در زندانها نه تنها به شدت برای زندانیان و کارکنان زندان خطرناک است بلکه طبق هشدار دانشمندان زندانها می توانند به عنوان منبع انتشار ویروس باعث انتقال آن به بیمارستانها و جامعه شوند.